تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۷
جالب است ۰
رئیس‌جمهوری اوکراین با متهم کردن نیروهای روس به کاشت مین حین عقب‌نشینی از اراضی شمال این کشور، خواست که این اقدام به عنوان "جنایت جنگی" در نظر گرفته شود.
زلنسکی: روسیه، اوکراین را به میدان مین تبدیل کرده است
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دوشنبه در پیامی ویدیویی گفت: با توجه به اقدامات ارتش روسیه، خاک ما در حال حاضر یکی از آلوده‌ترین مناطق به مین در جهان است و من معتقدم که این هم باید جنایت جنگی سربازان روسیه تلقی شود.

به گفته زلنسکی، کار پاکسازی زمین‌ها از مین در مناطق شمالی اوکراین که به گفته او نیروهای روس از آنجا "اخراج" شده‌اند، ادامه دارد.

او گفت: نیروهای روسیه ده‌ها و شاید صدها هزار شی‌ خطرناک باقی گذاشته‌اند. این‌ها شامل خمپاره‌های منفجرنشده، مین‌ها و مین‌هایی با سیم تله هستند. دست‌کم چند هزار مورد از آن‌ها هر روز خنثی می‌شود. این اشغالگران همه جا مین کاشته‌اند؛ در خانه‌هایی که تصرف کردند، در خیابان‌ها، در مزارع. آنها داخل اموال مردم مین گذاشته‌اند، در داخل خودروها و درها. آنها آگاهانه هر کاری توانسته‌اند انجام داده‌اند تا بازگشت به این مناطق را پس از اشغال‌زدایی تا آنجایی که ممکن است، خطرناک کنند.

زلنسکی گفت: روس‌ها عامدانه هر کاری کرده‌اند که مردم بسیار بیشتری را کشته یا معلول کنند، حتی با وجود اینکه آنها را مجبور کردیم تا از زمین‌های ما عقب‌نشینی کنند. بدون دستورات مناسب، آنها دست به چنین اقداماتی نمی‌زدند.

او با اشاره به اینکه مقامات روس در صحبت‌هایشان به استفاده احتمالی از "تسلیحات شیمیایی علیه مدافعان در ماریوپل" تهدید کرده است، گفت: ما این مساله را بسیار جدی در نظر می‌گیریم. می‌خواهم به رهبران جهان یادآوری کنم که استفاده احتمالی از تسلیحات شیمیایی به دست ارتش روسیه مورد بحث قرار گرفته است. و معنای آن این است که واکنش سخت‌تر و سریع‌تر به تخاصم روسیه ضرورت دارد.

کره جنوبی سلاح به ما بدهد
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین همچنین با حضور ویدئویی در پارلمان کره‌جنوبی گفت که احتمالا ده‌ها هزار نفر در حمله روسیه به شهر ماریوپل در جنوب شرقی این کشور کشته شده‌اند.

وی گفت: «ماریوپل ویران شده است، ده‌ها هزار کشته وجود دارد اما با وجود این روس‌ها تهاجم خود را متوقف نمی‌کنند، روسیه نه تنها اوکراین را که اروپا را تهدید می‌کند و تا زمانی که مجبور به توقف نشود متوقف نخواهد شد.  روسیه زیرساخت‌های کلیدی اوکراین از جمله ۳۰۰ بیمارستان را ویران کرده است. اوکراین برای نجات از جنگ، به کمک بیشتری نیاز دارد.

زلنسکی همچنین از کره‌جنوبی خواست تا سلاح در اختیار کشورش قرار دهد. این بخش از صحبت‌های او در جریان ارتباط ویدیویی با قانونگذاران سئول بود و ساعاتی پس از آن انجام شد که وزارت دفاع کره‌جنوبی از رد درخواست طرف اوکراینی برای دریافت تسلیحات ضد هواپیما خبر داد. دولت کره‌جنوبی بر اصل محدودسازی کمک نظامی خود به اوکراین و ارائه تجهیزات غیرمرگبار تاکید دارد.    

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: جمهوری کره تانک‌، کشتی و تجهیزات مختلفی در اختیار دارد که می‌توان با آنها جلوی موشک‌های روسی را گرفت و ما قدردان جمهوری کره می‌شویم که به ما در عقب‌راندن روسیه کمک کند. اگر اوکراین بتواند چنین تسلیحاتی را دریافت کند، نه تنها به ما کمک می‌کند تا جان شهروندان خود را نجات دهیم، بلکه به اوکراین فرصتی برای زنده ماندن به عنوان یک ملت می‌دهد و همچنین به جلوگیری از حمله روسیه به سایر کشورها کمک می‌کند.

کره‌جنوبی به تحریم‌های تحت رهبری آمریکا علیه مسکو پیوسته و صادرات کالاهای استراتژیک به روسیه را ممنوع کرده و به تعامل با بانک‌های روسیه و صندوق‌های سرمایه دولتی پایان داده است. زلنسکی از این اقدامات سئول تشکر کرد اما گفت تحریم‌ها به تنهایی برای متوقف کردن معنادار روسیه کافی نبوده است. او گفت: برای روسیه اهمیتی ندارد که چه تعداد از مردم بمیرند.  

در تاریکی کار می‌کنیم
رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی‌بی‌اس گفت که او و تیمش در تاریکی کار می‌کنند چون در غیر اینصورت مکان آنها هدف اصابت بمب قرار می‌گیرد. خبرنگار سی‌بی‌اس به مکان حضور زلنسکی در کی‌یف رفت و گزارش گرفت. او و کارکنانش ۴۶ روز است که در آنجا حضور دارند. سی‌بی‌اس این مرکز فرماندهی را "قلعه‌ای" پر از نیرو و تسلیحات توصیف کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcj.memfuqevisfzu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین