تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۱
جالب است ۰
رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار افزایش تحریم ها و اقدامات تلافی جویانه اتحادیه اروپا علیه روسیه در پاسخ به آنچه وی آنرا «جنگ گاز» خواند، شد.
زلنسکی: روسیه جنگ گاز به راه انداخته است
به گزارش مردم فردا،خبرگزاری فرانسه از مبدا «کی‌یف» با انتشار این خبر نوشت: گازپروم، بزرگترین شرکت دولتی گاز روسیه قصد دارد تا از روز چهارشنبه (فردا ۵ امردادما ۱۴۰۱) تحویل روزانه گاز به اروپا از طریق خط لوله «نورد استریم» را ۳۳ میلیون متر مکعب در روز، حدود ۲۰ درصد از ظرفیت این خط لوله، کاهش دهد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه افزود: این درحالی است که اروپا به شدت به منابع انرژی روسیه وابسته است و اکنون غرب مسکو را به استفاده نظامی گرانه از  انرژی در  اقدام تلافی جویانه تحریم ها علیه روسیه که درپاسخ به جنگ اوکراین وضع شده،  متهم می کنند.

بنابراین گزارش، زلنسکی در پیام روزانه ویدیوئی خود در واکنش به این اقدام روسیه گفت: امروز  تهدید جدید  گاز علیه اروپا را می شنویم، این یک «جنگ آشکار گاز» بوده که روسیه علیه اتحادیه اروپا به راه انداخته است، آنها (روس ها) اهمیتی نمی دهند که برای مردم چه اتفاقی خواهد افتاد، این گونه ای دیگر  از جنبه های ترور است، به همین خاطر است که باید به آن پاسخ دهید، به این فکر نکنید که چرخ های توربین های خود  را چگونه دوباره به حرکت در آورید، بلکه تحریم ها را (علیه مسکو) شدت بخشید.

به گزارش ایرنا، اکنون صنایع آلمان که از طریق خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ به شدت به منابع گاز و انرژی روسیه وابسته است، با توجه به اینکه تحت فشار کاهش این وابستگی از سوی دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پاسخ به اقدام نظامی روسیه به اوکراین و از سویی دیگر با افزایش بهای سوخت مواجه است، ناگزیر به کاهش و یا قطع تولیدات خود شده اند.

در همین حال مجارستان نیز بعنوان یک عضو  اتحادیه اروپا که آشکارا مخالف تحریم گاز روسیه است نسبت به کتمان واقعیت پشت پرده این تحریم به غرب و سایر کشورهای عضو هشدار داد.

 پیتر سیجارتو  (Peter Szijjarto)  وزیر امور خارجه مجارستان در مورخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱  هشدار داد که امنیت انرژی در اروپا نباید بعنوان یک مساله ایدئولوژیک نگریسته شود و از اتحادیه اروپا خواست تا  واقعیت گاز روسیه را «پنهان» نسازد.
https://mardomefarda.ir/vdceex8z.jh87fi9bbj.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین