تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۰
جالب است ۰
کشتی‌گیران ملی‌پوش ایران در حالی آخرین اردوی آماده سازی خود را پشت سر می‌گذارد که بحث دوپینگ یکی از مهمترین دغدغه‌های کادر فنی در رقابتهای قهرمانی آسیاست.
«دوپینگ» دغدغه کشتی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا
به گزارش مردم فردا،پس از اینکه تست‌های دوپینگ کشتی گیران در جام تختی سال گذشته بنا بر دلایل عجیبی از جمله ناهماهنگی نادو در روند ارسال و پیگیری بعدی به سرانجام نرسید، کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان با چالش و نگرانی بزرگی روبرو هستند.
بطوریکه ملی پوشان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا حالا باید بدون هیچ ارزیابی دقیقی از نظر سلامت راهی مغولستان شوند که این موضوع ریسک بزرگی برای کادر فنی و حتی فدراسیون کشتی کشورمان است.
به هر حال طی روزهای گذشته شاهد اظهار نظرهای مختلفی از سوی مسئولان ستاد مبارزه با دوپینگ و شرکت ملی پست بودیم که هر کدام توجیه و دلایل خاص خود را برای بلاتکلیفی تست‌های دوپینگ و برگشت خوردن آنها را داشتند، اما تمام این توضیحات دردی را از کاروان اعزامی کشتی ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا دوا نخواهد کرد و حتی یک نمونه مثبت در جمع ملی پوشان می‌تواند ضربه مهلکی به کشتی ایران وارد آورد.
آنچه مسلم است نتیجه سهل انگاری نادو و اتفاقات اخیر به اعزام تیمی بدون ارزیابی دقیق و مستند از نظر پاکی کشتی گیران به مغولستان است که در نهایت باید به عنوان نمایندگان ایران به روی تشک بروند.
این در حالیست که محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی هفته گذشته در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: وی افزود: فدراسیون مدتهاست در راستای تحقق اهداف عالیه خود به جهت مبارزه با دوپینگ تمامی تلاش خود را کرده تا با هماهنگی و همکاری ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) بتواند با این معضل جدی ورزش مبارزه کند، اما اتفاقات اخیر نشان داد در این خصوص از جانب نادو سهل انگاری شده است.
وی با تاکید بر اینکه توقع فدراسیون کشتی از نادو این بوده که همکاری و دقت نظر بیشتری با این رشته پرافتخار داشته باشد گفت: ۴۰ روز قبل از بچه‌ها نمونه گیری شد، اما به تازگی ما خبر رسید که این نمونه‌ها برگشت خورده و در گمرک است!
به گفته سخنگوی فدراسیون کشتی، محمد بنا و پژمان درستکار به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد باید بزودی بهترین نفرات خود را راهی رقابت‌های آسیایی و جهانی کنند، اما با توجه به عدم دریافت نتایج تست‌های دوپینگ با اما و اگرهای فراوانی همراه خواهند شد.
علی نوربخش در ۵۵ کیلو، مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلو، ایمان محمدی در ۶۳ کیلو، شاهین بداغی در ۶۷ کیلو، محمدرضا مختاری در ۷۲ کیلو، عارف حبیب‌اللهی در ۷۷ کیلو، رسول گرمسیری در ۸۲ کیلو، ناصر علیزاده در ۸۷ کیلو، مهدی بالی در ۹۷ کیلو و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلو تیم اعزامی کشتی فرنگی به قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دهند.
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا طی روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه و مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcd.f092yt0foa26y.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما