تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۰
جالب است ۰
مقامات سئول اعلام کردند، کره شمالی در حال تخریب هتلی متعلق به کره جنوبی در یکی از مناطق تفرجگاهی خود است که به عنوان یکی از آخرین نمادهای تعامل دو کره مطرح بوده و از پیونگ‌پیانگ خواستند این تخریب "یک‌جانبه" را متوقف کند.
هشدار سئول به پیونگ‌یانگ بابت تخریب یک هتل
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کره جنوبی در دوره اوج تعاملش با کره شمالی در دهه ۱۹۹۰، اقدام به ساخت ده‌ها مورد تاسیسات در منطقه تفرجگاهی مشهور به "کوه الماس" در  کره شمالی کرد تا به تسهیل گردشگری برای شهروندانش بپردازد.

با این حال کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۹، این تأسیسات کره جنوبی در کشورش را "کهنه" دانست و بعد از ناخرسندی از بابت عدم تمایل سئول به مقابله با تحریم‌های اعمال شده تحت رهبری آمریکا که جلوی از سرگیری تورهای گردشگری را گرفته بودند، دستور به تخریب این تاسیسات داد.

کره شمالی در سال ۲۰۲۰ در چارچوب تدابیر سفت و سختی که به جهت جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ به اجرا درآورد، روند این تخریب را به تعویق انداخت.

وزارت اتحاد مجدد در دولت کره جنوبی که به امور بین دو کره رسیدگی می‌کند، روز جمعه اعلام کرد، کره شمالی روند تخریب هتلی تحت عنوان هائگومگانگ را از سر گرفته است. این هتل به صورت شناور روی آب در محل یک منطقه ساحلی این تفرجگاه قرار داشته و یک ملک مهم در میان ده‌ها تاسیسات ایجاد شده توسط کره جنوبی برای تورهای گردشگری در حوزه "کوه الماس" به حساب می‌آید؛ تورهایی که از سال ۱۹۹۸ شروع شدند.

چا دئوک چئول، سخنگوی وزارت اتحاد مجدد در دولت کره جنوبی بیان کرد، مشخص نیست که آیا کره شمالی سایر تأسیسات در این مکان را هم تخریب می‌کند یا خیر. او گفت سئول "به شدت از اقدام یک‌جانبه کره‌شمالی برای برچیدن این هتل متاسف است" و از کره شمالی می‌خواهد به تعامل در مذاکرات با هدف حل و فصل اختلافات بر سر  املاک کره جنوبی در این حوزه روی بیاورد.

تصاویر ماهواره‌های تجاری نشان می‌دهند که این تخریب هفته‌ها در جریان بوده است. چا دئوک چئول اظهار کرد که سئول از مجاری ارتباطی موجود بین دو کره استفاده کرده تا خواستار توضیح و مذاکره در مورد این موضوع شود، اما کره شمالی این درخواست را نادیده گرفت.

این تخریب در بحبوحه تنش‌های شدید بر سر پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی صورت می‌گیرد. کره شمالی اولین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای خود از سال ۲۰۱۷ تاکنون را در تاریخ ۲۴ مارس انجام داد.

تورهای گردشگری کره جنوبی به منطقه کوه الماس نماد اصلی همکاری بین دو کره و منبع ارزشمندی برای اقتصاد مشکل‌دار کره شمالی برای دریافت پول نقد قبل از اینکه کره جنوبی در سال ۲۰۰۸ پس از قتل یک گردشگر کره‌جنوبی توسط یک گارد کره جنوبی این تورها را معلق کند، بود.

کره جنوبی نمی‌تواند تورهای گردشگری پرتعداد به کوه الماس یا هر فعالیت اقتصادی عمده بین دو کره را بدون سرپیچی از تحریم‌هایی که از سال ۲۰۱۶ به دنبال تشدید آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی تقویت شدند، از سر بگیرد. هر چند تحریم‌های سازمان ملل مستقیماً گردشگری را ممنوع نمی‌کند، اما نقل و انتقال انبوه پول نقد را که می‌تواند ناشی از چنین فعالیت‌های تجاری صورت بگیرند، ممنوع می‌کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcg.q93rak9z7pr4a.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین