تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰
جالب است ۰
سرمربی تیم بسکتبال سه به سه گفت: حضور رقبای قدر در کاپ و بازی های آسیایی کار را برای دختران دشوار کرده است و از الان نمی توانیم نتایج بازی ها را پیش بینی کنیم.
سرمربی بسکتبال سه به سه: کار دشواری در بازی‌های آسیایی داریم
به گزارش مردم فردا،تیم بسکتبال سه نفره دختران ایران در نیمه‌نهایی انتخابی جام جهانی قطر که از سوم تا ششم فروردین ماه برگزار شد، با شکست برابر نیوزیلند و ازبکستان و برتری برابر قطر از صعود به فینال این رقابت ها و کسب سهمیه جام جهانی بازماند.
نیکا بیک لیگ لی اظهار داشت: در دو سال گذشته مسابقاتی در فدراسیون بسکتبال برگزار نشده و به همین دلیل رنکینگ تیم بسکتبال سه به سه کاهش یافته است. مجبور شدیم در انتخابی جام جهانی شرکت کنیم و سیاست فدراسیون بر این بود تا تیم زیر ۲۳ سال در این رقابت‌ها حضور یابد.
وی افزود: عملکرد دختران در این رقابت‌ها خوب بود و از آنجایی که بازیکنان از جمله نگین رسولی پور تا لحظه آخر در لیگ برتر بسکتبال بازی کردند، در این مسابقات از آمادگی کامل برخوردار بودند و با توجه به به کم بودن تمرینات عملکرد خوبی از خود در انتخابی جام جهانی نشان دادند.
سرمربی تیم بسکتبال سه به سه عنوان کرد: امسال هم مسابقات سه نفره کاپ آسیا و نیز بازی‌های آسیایی زیر ۲۳ را در پیش داریم. امیدوارم مسابقاتی را برای رده زیر ۱۸ سال داشته باشیم. سطح این مسابقات بسیار بالاست.
وی یادآور شد: بسکتبال سه نفره پیش از این جنبه همگانی داشت اما اکنون به ورزش المپیکی و قهرمانی تبدیل شده است و همه برای کسب مقام به این مسابقات می‌روند و کار ما دشوار است. هر چند که در بخش زنان توانستیم سهمیه جهانی و کاپ آسیا را بدست بیاوریم اما در بسکتبال پنج نفره نتوانستیم از سطح دسته ۲ آسیا بالاتر بیاییم. هر چند پیشرفت در این تیم نیازمند سرمایه‌گذاری زمان‌بر است.
بیک لیگ لی اضافه کرد: در بسکتبال سه نفره تنها برای سه نفر زمان می‌گذارید اما در پنج نفره باید برای ۱۲ نفر زمان بگذاریم و امکانات ضربدر چهار می‌شود. در واقع سال‌ها از مسابقات دور بودیم و کار ما در بسکتبال پنج نفره چند برابر می‌شود. تا بتوانیم آسیب‌های این سال‌ها را جبران کنیم. هر چند سه به سه رویکرد تازه‌تری دارد و زمینه برای پیشرفت آن مهیاست.
وی خاطرنشان کرد: هنوز اردوهای بازی های آسیایی شروع نشده است و بازیکنان بتازگی از انتخابی جام جهانی قطر بازگشتند. هر چند پیش از آن هم ملی‌پوشان درگیر مسابقات لیگ بودند. بازیکنانم نیاز به ریکاوری دارند و باید با فدراسیون رایزنی کنم تا اردوها را در اردیبهشت و خرداد برگزار کند.
سرمربی تیم بسکتبال سه نفره گفت: در مسابقات کاپ آسیا یا حتی بازی‌های آسیا کار دشواری داریم زیرا ژاپن با همان بازیکنانی که در بسکتبال ۵ نفره بازی می‌کند، در بسکتبال سه به سه هم به مصاف رقیبان خود می‌رود و صاحب مدال در هر ۲ تیم خواهد شد. قدرت‌های آسیا چون چین، ژاپن و کره کار را برای ما سخت کرده‌اند. به همین دلیل نمی‌توانیم از الان پیش بینی کنیم که چه نتایجی را در این رقابت‌ها کسب خواهیم کرد.
وی افزود: خوشبختانه جواد داوری رییس فدراسیون بسکتبال نگاه مثبتی به زنان دارد و امیداورم این روند ادامه دار باشد و مقطعی نباشد و با دو باخت زنان را محکوم نکنیم.
بیک لیگ لی با اشاره به اینکه کل مسابقات لیگ برتر جذاب نبود، خاطرنشان کرد: وقتی ملی‌پوشان در تمام تیم‌ها جذب نشوند، بازی‌ها جذابیتی ندارد و فینالی را می‌بینیم که یک تیم با هشت ملی‌پوش و یک تیم با یک ملی‌پوش بازی می کند. حتی در این فصل یک سری از تیم‌های مطرح چون مهرام، نارسینا، شهرداری قزوین و نامی نو انصراف دادند و این عوامل سبب شد تا تیم‌های دیگر ضعیف شوند و فینال این مسابقات هم جذابیتی نداشته باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcg.y9nrak9yxpr4a.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما