تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۹
جالب است ۰
وزیر امور خارجه کرواسی از اخراج دیپلمات‌های روس از سفارت زاگرب به دلیل عملیات ویژه مسکو در اوکراین خبر داد.
کرواسی دیپلمات‌های روسی را اخراج می‌کند
به گزارش مردم فردا،گوردان گرلیس رادمان، در حاشیه نشست سران ناتو در بروکسل در پاسخ به سوالی درباره احتمال اخراج دیپلمات‌های روسی گفت: «ما این کار را از روی همبستگی و در واکنش به آنچه در «بوچا» و سایر مناطق اوکراین اتفاق می‌افتد، انجام خواهیم داد.»
به گزارش اسپوتنیک، در اوایل این هفته، اتحادیه اروپا و برخی کشور‌های اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا در واکنش به جنایات ادعایی در شهر بوچا تصمیم به اخراج دیپلمات‌های روس گرفتند که مسکو این تصمیم را یک اقدام تحریک‌آمیز می‌داند.
طی ساعات گذشته، سوئد، دانمارک، لتونی و لیتوانی پس از اقدام آلمان و فرانسه، ده‌ها دیپلمات روس را در راستای بخشی از واکنش مشترک کشور‌های اروپایی به کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا اوکراین، اخراج کردند. پیش از این نیز دولت آلمان ۴۰ دیپلمات روسی را عنصر «نامطلوب» اعلام کرده و فرانسه نیز اعلام کرده بود که ۳۵ دیپلمات روسی را اخراج خواهد کرد.
در آخر هفته، گزارش‌هایی مبنی بر کشتار جمعی غیرنظامیان در بوچا، شهری در نزدیکی کی‌یف که تا همین اواخر تحت کنترل نیرو‌های روسی بود، منتشر شد.
کی‌یف کشته شدن غیرنظامیان را به گردن نیرو‌های روسی می‌اندازد. در مقابل، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که همه عکس‌ها و فیلم‌ها اقدامی «تحریک‌آمیز» و صحنه‌سازی شده است، زیرا نیرو‌های روسی در ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) به طور کامل از این شهر خارج شده‌اند.
کرملین اتهامات غرب مبنی بر مسئول بودن نیرو‌های روسیه در رویداد بوچا را رد کرده و می‌گوید ادعای اوکراین با حقایق و توالی زمانی رویدادها جور در نمی‌آید.
https://mardomefarda.ir/vdcc.pqpa2bqoila82.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین