تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۷
جالب است ۰
هیات اتیوپی در سازمان ملل در ممانعت از اختصاص بودجه برای تحقیقات بین المللی در مورد اتهامات نقض حقوق بشر توسط همه طرف‌های درگیری در جنگ تیگرای شکست خورد.
شکست اتیوپی در شورای امنیت سازمان ملل با ۶۶ رای منفی
به گزارش مردم فردا،به نقل از روسیا الیوم،‌ در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱، با تصمیم شورای حقوق بشر در ژنو، یک کمیسیون سازمان ملل در مورد اتیوپی تشکیل شد که قرار است توسط "فاتو بنسودا"، دادستان سابق دیوان کیفری بین‌المللی، برای یک دوره یکساله قابل تمدید اداره شود.

این کمیسیون وظیفه دارد که تخلفات انجام شده توسط هر طرف را در جنگی که در نوامبر ۲۰۲۰ بین اتیوپی و شورشیان جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای در شمال کشور آغاز شد،  را بررسی کند.

آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، پنجشنبه، در برابر کمیته مجمع عمومی سازمان ملل که مسئول مسائل بودجه است، تلاش کرد تا در مورد متنی با هدف جلوگیری از تأمین بودجه تحقیقات سازمان ملل رأی‌گیری کند.

بر اساس جدول رای‌گیری، ۶۶ کشور از ۱۹۳ کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل به پیشنهاد اتیوپی رای منفی، ۲۷ کشور موافق و ۳۹ کشور رای ممتنع دادند. کشورهای دیگر در رای گیری شرکت نکردند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در این باره گفت: معتقدیم که اصولاً کمیسیون تحقیق سازمان ملل که مورد توافق کشورهای عضو و شورای حقوق بشر است، باید تأمین مالی شود.

این دیپلمات بین‌المللی همچنین تاکید کرد که برای اتیوپی یا هر کشور دیگری در جهان، نقض حقوق بشر باید مورد بررسی قرار گیرد، این بخش مهمی از مسئولیت دولت‌ها است.
https://mardomefarda.ir/vdce.z8nbjh8f79bij.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین