تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
دولت اتیوپی اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل سه شهرک در تیگرای را در دست گرفت.
کنترل ارتش اتیوپی بر سه منطقه در تیگرای
به گزارش مردم فردا،به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دولت اتیوپی اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل شهرک‌های "شیر"، "الاماتا" و "کوریم" در تیگرای را در دست گرفت.

درگیری میان ارتش اتیوپی و نیروهای تیگرای منجر به کشته شدن هزاران تن و زخمی شدن میلیون‌ها تن و گرسنگی صدها هزار تن شده است.

پیش از این مقامات تیگرای اعلام کرده بودند که کنترل شهر "شیر" از بزرگترین شهرهای این منطقه به دست نیروهای دولتی افتاده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که نگران اوضاع تیگرای است چراکه برخی حملات نیروهای دولتی در تیگرای غیرنظامیان را نیز هدف قرار می‌دهد.

درگیری‌ها بین طرف‌های متخاصم در اتیوپی در اوت سال جاری میلادی از سر گرفته شد؛ اقدامی که باعث می‌شود تا آتش‌بس پنج ماهه‌ای که به ارسال محدود کمک به تیگرای منجر می‌شد، دچار تزلزل شود. هر یک از طرف‌های درگیر یکدیگر را به تیراندازی متهم می‌کنند.

دولت اتیوپی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به راه حل صلح آمیز این درگیری از طریق مذاکرات صلح به رهبری اتحادیه عرب پایبند است.

مقامات تیگرای روز یکشنبه اعلام کردند که آماده توقف خصومت هستند و از جامعه بین‌الملل خواستند تا به دولت برای گفتگو فشار وارد کند.

تیگرای و شش میلیون نفر جمعیت آن از جهان جدا افتاده و با کاهش شدید سوخت، غذا، دارو و کمبود خدمات اولیه مانند ارتباطات، برق و سرویس‌های بانکداری روبرو هستند.

نیروهای اتیوپی و اریتره در نزدیکی شهر شیر، شهری با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در حدود ۱۴۰ کیلومتری پایتخت تیگرای به گلوله‌باران شدید غیرنظامیان پرداخته و تلفات سنگینی نیز گزارش شده است.

کمیته بین‌المللی نجات نیز گفت، یکی از امدادگران این سازمان در میان سه غیرنظامی است که در حمله روز جمعه در "شیر" هنگام رساندن کمک‌های بشردوستانه به زنان و کودکان کشته شد.
https://mardomefarda.ir/vdciqyaz.t1apr2bcct.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین