تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۶
جالب است ۰
گوگل در حال آزمایش است تا بتواند با دوربین گوشی‌های هوشمند عوامل خطرناک قلبی‌عروقی را شناسایی و صدای قلب را ضبط کند.
گوگل در پی شناسایی عوامل خطرناک قلبی‌ عروقی با دوربین گوشی‌های هوشمند
به گزارش مردم فردا،گوگل در دومین رویداد سالانه خود به نام The Check Up تحقیقاتش درباره‌ی پروژه‌های سلامتی جدید را با هدف استفاده از تلفن‌های هوشمند برای محافظت از سلامت قلب و عروق و حفظ بینایی و ضبط صدای قلب به‌اشتراک گذاشت.

به‌گزارش xda-developer، پروژه‌ی اول براساس تحقیقات قبلی گوگل استوار است که با استفاده از عکس‌های بالینی داخل چشم، عوامل خطر قلبی‌عروقی مانند سطح قند‌خون و کلسترول بالا و بیماری چشم دیابتی را شناسایی می‌کند. حال گوگل می‌گوید در حال بررسی امکان تشخیص دیابت و بیماری‌های غیردیابتی با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند و یادگیری ماشینی است.

گرگ کورادو، رئیس هوش مصنوعی سلامت در گوگل، در پستی وبلاگی نوشت: «با‌‌‌‌توجه‌‌‌به نتایج امیدوارکننده‌ی اولیه، مشتاقانه منتظر تحقیقات بالینی با شرکای خود ازجمله EyePACS و Chang Gung Memorial Hospital (CGMH) هستیم تا بررسی کنیم آیا عکس‌های دوربین گوشی‌های هوشمند می‌توانند به تشخیص دیابت و بیماری‌های غیردیابتی از عکس‌های خارجی چشم کمک کنند.»
تحقیقات دیگر گوگل چگونگی استفاده از میکروفون داخلی تلفن را برای ضبط صدای قلب بررسی می‌کند. گوش‌دادن به صدای قلب و ریه بخش مهمی از معاینه‌ی فیزیکی است و معمولاً با استفاده از گوشی پزشکی در کلینیک‌ها انجام می‌شود. بااین‌حال، گوگل آینده‌ای را متصور است که در آن هر کسی می‌تواند صدای قلبش را به‌سادگی با قراردادن تلفنش روی قفسه‌ی سینه ضبط کند.
رئیس هوش مصنوعی سلامت در گوگل درباره‌ی این موضوع گفت: «آخرین تحقیقات ما بررسی می‌کند که آیا تلفن هوشمند می‌تواند ضربان قلب و سوفل را تشخیص دهد یا خیر. درحال‌‌حاضر، در مراحل اولیه‌ی آزمایش مطالعات بالینی هستیم؛ اما امیدواریم که کار ما بتواند افراد را برای استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان ابزاری اضافی به‌منظور ارزیابی سلامت یاری کند.»

درحال‌حاضر، اپ Google Fit امکان می‌دهد نبض و نفس خود را با استفاده از تلفن هوشمندتان اندازه‌گیری کنید. این دستگاه از حسگر دوربین گوشی و یادگیری ماشینی برای ردیابی ضربان قلب و تنفس شما استفاده می‌کند. این ویژگی در ابتدا به گوشی‌های پیکسل منحصر بود؛ اما گوگل می‌گوید که اکنون در بیش از ۱۰۰ مدل از دستگاه‌های اندرویدی و دستگاه‌های iOS دردسترس است.
https://mardomefarda.ir/vdci.3awct1awvbc2t.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما