تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۶
جالب است ۰
رئیس جمهور آمریکا با ادعای اینکه روسیه در حال بررسی حمله سایبری به این کشور است، مدعی شد ارتش اوکراین با استفاده از تسلیحات غربی به روسیه ضربه خواهد زد.
ادعای بایدن: حمله سایبری روسیه به آمریکا در راه است
به گزارش مردم فردا،بایدن طی سخنرانی در همایش میزگرد اقتصادی، گفت: «[ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه] هرگز فکر نمی‌کرد که ناتو مصمم باقی بماند».
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی مدعی شد که اوکراین با استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط ناتو و آمریکا، ارتش روسیه را ویران می‌کند.
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای ضد روسی خود درباره پوتین گفت: «او اکنون در پشت سرش جایی برای رفتن ندارد و در حال آوردن بهانه‌های جدید [برای تشدید جنگ اوکراین] است. این شوخی نیست».
بر اساس این گزارش، بایدن همچنین مدعی شد که پوتین در حال بررسی استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین و همچنین متوسل شدن به حملات سایبری است.
به نوشته رویترز، وی در مورد حمله سایبری روسیه به آمریکا ادعا کرد: «[این حمله] در راه است».
کاخ سفید نیز روز دوشنبه هشدار داد که اطلاعاتی وجود دارد که دولت روسیه در حال بررسی گزینه‌هایی برای حملات سایبری بالقوه به آمریکا است.
پیش از این، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با ضروری دانستن دیدار با همتای روس خود، گفت تصمیم‌گیری بر سر مصالحه با روسیه را به همه‌پرسی در اوکراین می‌سپرد.
در ۲۴ فوریه، روسیه در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان شرق اوکراین)، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بارها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و تاکید می‌کند که نیروهای مسلح روسیه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند. ایالات متحده و متحدانش، از جمله ژاپن، با اعمال تحریم‌های جامع علیه روسیه به اقدام مسکو واکنش نشان دادند.
https://mardomefarda.ir/vdcg.79nrak9t7pr4a.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین