تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۸
جالب است ۰
سخنگوی کاخ سفید بار دیگر با درخواست کی‌یف برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در اوکراین و همچنین تصمیم برخی کشورهای اروپایی برای ارائه جنگنده به این کشور مخالفت کرد.
مخالفت دوباره کاخ سفید با ارائه جنگنده به اوکراین و منطقه پرواز ممنوع
به گزارش مردم فردا،علی‌رغم درخواست‌های مکرر مقامات کی‌یف از غرب برای برقراری منطقه پرواز ممنوع برفراز این کشور، واشنگتن باز هم با این درخواست مخالفت کرد.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بامداد پنجشنبه بار دیگر با درخواست کی‌یف برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در اوکراین و همچنین تصمیم برخی کشورهای اروپایی برای ارائه جنگنده به این کشور مخالفت کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، ساکی طی نشست خبری در کاخ سفید گفت آمریکا تصمیم خود مبنی بر غیرممکن بودن انتقال جنگنده های میگ-۲۹ به اوکراین را تغییر نداده است.

وی دلیل این تصمیم را اینگونه توضیح داد: «انتقال جنگنده‌ها به اوکراین ممکن است اشتباهاً به عنوان تشدید تنش توسط روسیه تلقی شود».

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا سخنرانی «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود را در مقابل کنگره شنید، اما تصمیم خود را بر اساس ارزیابی های پنتاگون تغییر نداده است.

بر اساس این گزارش، ساکی تاکید کرد که از دیدگاه دولت آمریکا، انتقال جنگنده‌ها به طور قابل توجهی توانایی نیروهای اوکراینی را در برابر روسیه تغییر نمی‌دهد.

وی همچنین بار دیگر تکرار کرد که آمریکا منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ایجاد نخواهد کرد.

به نوشته ریانووستی، این مقام آمریکایی توضیح داد: «بایدن این تصمیم را بر اساس منافع امنیت ملی ما اتخاذ کرد. همانطور که قبلاً گفتیم منطقه پرواز ممنوع، ما و ناتو را ملزم می‌کند که هواپیماهای روسیه را ساقط کنیم. ما هیچ علاقه ای به آغاز درگیری جنگ جهانی سوم نداریم».

ساکی اما افزود که واشنگتن درخواست‌های زلنسکی را درک می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد که آمریکا تفاوتی بین ایجاد منطقه پرواز ممنوع «بشردوستانه» و «نظامی» بر فراز اوکراین نمی‌بیند، زیرا هر دو گزینه منجر به تشدید درگیری خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcg.n9nrak9wxpr4a.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین