تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد، اوکراین پیش از عضویتش در ناتو باید "اصلاحاتی" انجام دهد و حتی زمانی که درگیری با روسیه به اتمام برسد باز هم کی‌یف برای عضویتش باید استانداردهای ناتو را دنبال کند.
کاخ سفید: اوکراین برای عضویت در ناتو باید «اصلاحاتی» انجام دهد
به گزارش مردم فردا،به نقل از راشا تودی، کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در نشست آتی ناتو در پایتخت لیتوانی مسیر شفافی جهت عضویت اوکراین در ائتلاف نظامی ناتو ارائه خواهد شد یا خیر، گفت: کی‌یف همچنان موانع زیادی دارد که باید برطرف کند.
وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا این مسئله را بارها عنوان کرده که اوکراین باید اصلاحاتی را انجام دهد و همانند هر کشور عضو ناتو پیش از عضویت باید استانداردهای این ائتلاف را برآورده کند.
سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود: اگرچه واشنگتن نسبت به سیاست درب باز ناتو متعهد است اما هر تصمیمی مبنی بر گسترش این ائتلاف باید از جانب تمامی اعضا حمایت شود.
درحالیکه کارین ژان پی‌یر منظور خود را از "اصلاحات" به طور دقیق عنوان نکرد اما جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر اظهار کرده بود که ناتو نباید شرایط ویژه‌ای برای عضویت اوکراین ایجاد کند و عضویت این کشور در این ائتلاف باید همانند سایر کشورهای عضو باشد.
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه به همراه نخست‌وزیر رومانی با اشاره به تلاش‌های کی‌یف برای عضویت دائم در ائتلاف نظامی ناتو آب پاکی را روی دست دولت اوکراین ریخت و گفت: واضح است که هیچ کشوری در طول جنگ نمی‌تواند عضو ناتو شود.
https://mardomefarda.ir/vdcawyn6.49no015kk4.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین