تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۶
جالب است ۰
نخست وزیر مجارستان در تجمع هوادارانش گفت که مجارستان به اوکراین تسلیحات ارسال نخواهد کرد و از مسئله جنگ دوری خواهد جست؛ وی همچنین اپوزیسیون را به دلیل کشاندن مجارستان به سمت درگیری در مرز شرقی متهم کرد.
نخست وزیر مجارستان: وارد جنگ اوکراین نمی‌شویم
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، این رهبر ملی‌گرای محافظه کار با رقابت سختی در انتخابات سوم آوریل مواجه است زیرا از سال ۲۰۱۰ برای اولین بار حزب راست‌گرای او با یک جبهه متحد از شش حزب اپوزیسیون رو به رو خواهد شد.

مسیر "ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان به خاطر حمله روسیه به اوکراین "پیچیده" شده است؛ اتفاقی که رابطه نزدیک و چند دهه‌ای او را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مسیری متفاوت قرار می‌دهد و چنین چیزی انتقادهای تند اپوزیسیون را به دنبال دارد.

وی در حضور تجمع هوادارانش که در مقابل پارلمان مجارستان، پرچم این کشور را در دست داشتند، اظهار کرد: اروپای مرکزی صرفا یک "صفحه شطرنجی" است برای قدرت‌های بزرگ و اگر مجارستان از منافع آن حمایت نکند، به راحتی می‌تواند قربانی این بحران شود.

وی افزود: روسیه، منافع شهروندان روسی را در نظر دارد، در حالیکه اوکراین به منافع شهروندان خود می‌اندیشد. نه آمریکا و نه بلاروس با ذهن، تفکر و قلب مجارستانی‌ها فکر نمی‌کنند. ما باید از منافع خودمان دفاع کنیم. ما باید از جنگ دور بمانیم... در نتیجه ما هیچ تسلیحات و یا سربازی را به این جنگ نخواهیم فرستاد.

اوربان عنوان کرد که رای‌گیری روز سوم آوریل بین حزب او که خواستار "صلح" و حزب چپ‌گرا که موافق "جنگ خونین" است، برگزار خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcd.z0k2yt0soa26y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین