تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰
جالب است ۰
وزیر خارجه مجارستان پیش‌بینی کرد که شرایط مذاکرات برای پایان دادن به درگیری اوکراین بدتر خواهد شد. او معتقد است که دو طرف در موقعیتی بهتر از اکنون برای گفت‌وگو قرار نخواهند گرفت.
مجارستان: بهترین فرصت برای مذاکرات صلح اوکراین همین حالاست
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری راشا تودی، به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در حال حاضر مسکو آماده است تا به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای بحران باشد، در حالی که کی‌یف و حامیان آن، از جمله ایالات متحده و ناتو، هنوز از ورود به چنین مذاکراتی خودداری می‌کنند.

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان جمعه به دنبال ملاقات با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در بخارست به خبرنگاران گفت: هیچ شرایطی بهتر از شرایط کنونی برای مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین وجود نخواهد داشت. شرایط دیروز بهتر از امروز بود و شرایط فردا بدتر از امروز خواهد بود.

سیارتو گفت که بوداپست هنوز معتقد است که راه‌حل نظامی برای جنگ اوکراین وجود ندارد. مجارستان به عنوان یکی از فعال‌ترین حامیان یک راه‌حلی برای جنگ که بر سر آن مذاکره ‌شده باشد، ظاهر شده است.

مقامات مجارستانی از جمله سیارتو و ویکتور اوربان، نخست‌وزیر این کشور بارها خواستار آتش‌بس و توافق صلح در اوکراین شده‌اند و اتحادیه اروپا را به دلیل ارسال تسلیحات به کی‌یف مورد انتقاد قرار داده‌اند. بوداپست همچنین قاطعانه تاکید کرده است که تحریم‌های ضد روسیه بیش از آنکه به مسکو آسیب برساند، به اروپا آسیب می‌زند. در ماه ژوئن، اوربان به روزنامه بیلد آلمان گفت که پیروزی اوکراین در میدان نبرد «غیرممکن» است.

این هفته نخست‌وزیر مجارستان همچنین گفت که کی‌یف عملا «قدرتش تمام شده» و تنها چیزی که اوکراین را «زنده» نگه می‌دارد، کمک مالی غرب است.

مسکو بارها اعلام کرده که برای مذاکرات صلح با اوکراین آماده است. روسیه همچنین با استناد به فرمانی که سال گذشته توسط ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین امضا شد و می‌گوید مذاکرات را تا زمانی که پوتین در قدرت باقی باشد، ممنوع می‌کند، کی‌یف را به دلیل عدم پیشرفت در دیپلماسی مقصر دانست.

ماه گذشته، رهبر اوکراین موضع خود را تکرار کرده و بیان داشت که گفت‌وگوها با مسکو تنها پس از خروج نیروهای روسیه از تمام خاک اوکراین در چارچوب مرزهای سال ۱۹۹۱، از جمله کریمه، آغاز می‌شود. روسیه چنین خواسته‌هایی را رد کرده و آن را غیرواقعی دانسته است.

پوتین روز جمعه در نشست سران روسیه و آفریقا در سن پترزبورگ گفت که جنگ کنونی ریشه در تهدیداتی دارد که ناتو علیه امنیت روسیه ایجاد کرد. او افزود که واشنگتن و متحدانش «مذاکرات در مورد مسائل تضمین امنیتی برابر را رد می‌کنند.»
https://mardomefarda.ir/vdccxoqs.2bqo08laa2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین