تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
هفته بیست و یکم لیگ برتر در حالی شب گذشته برگزار شد که شکست پرسپولیس باعث شد تا فاصله اش با صدر جدول به 6 امتیاز برسد.
8 نکته از هفته 21 لیگ برتر
به گزارش مردم فردا،هفته بیست و یکم لیگ برتر شب گذشته با برگزاری 8 دیدار برگزار شد و در نهایت با شکست پرسپولیس مقابل نفت آبادان فاصله تیم دوم با استقلال در صدر جدول به 6 امتیاز رسید.
* نکته اول: نفت آبادان 2 - صفر پرسپولیس؛آچمز یحیی با گاف عجیب لک
شاید یحیی گل محمدی حتی فکرش را هم نمی کرد در روزی که دوباره تصمیم گرفت لک را بعد از یک بازی نیمکت نشینی درون دروازه قرار دهد این چنین با گاف عجیب او در همان ابتدای بازی تیمش وا بدهد. سرخپوشان که با فاصله 3 امتیازی با استقلال در جدول پیش می رفتند حالا با این شکست با 6 اختلاف امتیاز کارشان سخت شد. افت عجیب لک درون دروازه سرخپوشان یکی از عوامل ناکامی سرخ ها در هفته های اخیر شده است. همچنین مصدومیت سیامک نعمتی که در طول این فصل بیشتر باعث دردسر تیمش شده و دیر اضافه شدن بازیکنان مورد نیاز یحیی گل محمدی همگی دست به دست هم داده تا این پرسپولیس تیم همیشگی نباشد. البته گل محمدی هم هر بار بعد از ناکامی تیمش به مشکلات مالی اشاره می کند تا بلکه از فشار از دست رفتن امتیازها بکاهد. نکته عجیب تر اینکه بعد از این شکست رادوشوویچ گلری که در نیمه های این فصل به دلیل مسائل مالی این تیم را ترک کرد عکسی از خود در کنار محسن سیدی مربی اسبق گلرهای سرخپوشان منتشر کرده و نوشته فقط خودت.
در سوی دیگر میدان علیرضا منصوریان که هنوز رفتارهای کنار خطش می تواند سوژه باشد با برد پرسپولیس هدیه بزرگی به استقلال داد و از طرفی باعث ایجاد هلهله در آبادان شد. شهری که تا ساعتی بعد از بازی به پایکوبی پرداختند. منصوریان در این بازی طالب ریکانی را به دلیل اخراج در بازی گذشته نداشت و جالب است که بعد از بازی این برد را به او تقدیم کرد و گفت در چند روز گذشت در فضای مجازی هواداران نفت حسابی ریکانی را تحت فشار گذاشته بودند.
* نکته دوم: استقلال 2 - یک گل گهر؛ جشنواره جنجال و پنالتی، وقتی ژنرال میخکوب شد
مسابقه ای که با توجه به اتفاقات بازی رفت و ماجرای باگناما پیش بینی می شد که با جنجالهایی روبرو شود اما کسی فکرش را نمی کرد که این چنین با تنش روبرو شود. این بازی حاوی نکات قابل توجهی بود.
در این دیدار دو پنالتی اعلام شد که هر دو تصمیم داور توسط اکثر کارشناسان داوری مورد تایید بود. هر چند که صحنه خطای هند بازیکن گل گهر به دلیل اینکه داور وسط متوجه ماجرا نشد و با تصمیم کمکش اعلام به پنالتی گرفت باعث ایجاد جنجال کنار خط شد. اعتراض های امیر قلعه نویی و حرص و جوشی که او در کنار زمین میخورد در نوع خود جالب بود. او در دقیقه ای تیمش با پنالتی از بازی عقب افتاد که دیگر فرصت زیادی برای جبرانش نداشت. البته این جنجالهای کنار زمین در نهایت منجر به اخراج برادران مجیدی شد.
فرهاد مجیدی که بعد از خراب شدن پنالتی گل گهر متوجه چهره هجومی تیم سیرجانی شده بود در کنار خط با ایجاد وقفه در بازی و نگه داشتن توپ جنجالی ایجاد کرد که باعث شود کارت زرد هم بگیرد و از این طریق فشار را از روی تیمش برداشت. در نهایت این مجیدی بود که با بردن تیم قلعه نویی هم 3 امتیاز با ارزش گرفت و هم اینکه به رکورد قلعه نویی در شکست ناپذیری در لیگ رسید. مجیدی با استقلال به 21 هفته شکست ناپذیری رسید تا با رکورد قلعه‌نویی برابر شود.چهره قلعه نویی بعد از سوت پایان بازی از صحنه های ماندگار در لیگ امسال خواهد بود که در چهره اش بهت و حیرت نمایان بود.در عوض مشت های مجیدی بعد از پایان سوت بازی هم از سوژه های ماندنی در لیگ خواهد بود. او از این برد که مقابل مربی سابقش بود بسیار خوشحال بود.
بعد از بازی بازیکنان گل گهر به بی عدالتی در قضاوت ها اشاره کردند و حتی تیکدری با کنایه ای سنگین گفت امیدوار است تا قهرمانی استقلال کمک ها به این تیم ادامه داشته باشد. همچنین امیر قلعه نویی در ادامه یک عادت بد پس از شکست و جنجالهایی که ایجاد شد در نشست خبری حاضر نشد.
نکته قابل توجه دیگر این مسابقه رفتن برق بلافاصله بعد از پایان مسابقه بود به طوری که نشست خبری مربیان دو تیم در شرایطی عجیب و بدون برق برگزار شد و حتی بازیکنان دو تیم در رختکن بدون برق شوکه شده بودند.
* نکته سوم: شهرخودرو صفر- صفر تراکتور؛ وقتی یک پنالتی کار ساغلام را خراب کرد
اولین حضور ساغلام به عنوان سرمربی جدید روی نیمکت تراکتور چندان برای پرشورها خوش یمن نبود. درست است که تراکتورسازان در این بازی بازنده نبودند اما توقف در مشهد و مقابل تیمی که در اکثر بازی ها امتیاز از دست داده برای ساغلام و شاگردانش نمی تواند نتیجه خوبی باشد. مدیران تراکتور سولدو را بابت همین مدل نتیجه گیری کنار گذاشتند و امید داشتند با بازگرداندن ساغلام شرایط بهتر شود. البته سرمربی تراکتور بعد از این تساوی اعتراف کرد که برای بالا کشیدن تیمش از پایین جدول کار راحتی ندارد. از این نکته هم نباید غافل شد که محمد عباس زاده یک پنالتی مهم را برای تراکتور از دست داد تا بهترین فرصت این تیم برای امتیازگیری از دست برود.  در سوی دیگر میدان سید عباسی که می داند با این مدل نتیجه گرفتن نمی تواند امیدی به نگهداشتن شهرخودرو در لیگ کند حسابی از داوری ها گلایه کرد و از اینکه به راحتی سر تیمش بریده می شود از فدراسیون فوتبال و کمیته داوران گلایه مند بود.
* نکته چهارم: مس رفسنجان صفر- صفر نفت مسجد سلیمان؛ سریع ترین اخراج لیگ ثبت شد
اخراج میثم تیموری در ثانیه 25 بازی باعث شد تا سریع ترین اخراج لیگ امسال به نام او زده شود و مس رفسنجان 90 دقیقه 10 نفره در خانه مقابل نفت مسجد سلیمانی که برای بقا در لیگ نیازمند سه امتیاز بود مقاومت کنند. محمود فکری هم بالاخره بعد از چندین باخت با تیمش دو هفته است که توانسته 2 امتیاز کسب کند و حداقل جلوی گل خوردن تیمش را بگیرد. هر چند که او بعد از بازی باز هم از وزارت نفت و تصمیم قانونی این وزارت بابت کمک نکردن به ورزش حرفه ای گلایه کرد. همچنین محمد ربیعی که 10 نفره در خانه طعم شکست را نچشید بابت شرایط زمین و بازی اجباری این تیم در زمین سرچمشه ناراحتی خود را با گفتن اینکه صلاح نیست حرفی بزند و عادت ندارد مشکلاتش را فریاد بزند نشان داد.
* نکته پنجم: پیکان صفر - یک نساجی؛ فریاد خودروسازان و طلسم نبردن های بازی های خانگی
تیم پیکان هر چقدر در بیرون از خانه خوب امتیاز می گیرد در تهران و بازی های خانگی ناکام است. مسئولان این باشگاه قبل از بازی با نساجی یک راس بز را قربانی کردند اما به نظر می رسد برای برون رفت از این موضوع این تیم باید فکر دیگری کند. هرچند که مجتبی حسینی هم مربی نیست که بهانه بیاورد و بخواهد با چنین روش هایی برای تیمش امتیاز بگیرد اما او از اینکه خبرنگاران در مورد این موضوع از او سوال کردند ناراحت شد و چنین چیزی را خوشمزگی تلقی کرد. حسینی از داوری بازی و قضاوت پیام حیدری شاکی بود و حتی گفت هر موقع برادران حیدری برای تیمش قضاوت می کنند پنالتی نمی گیرند. در سوی دیگر میدان هم نساجی بالاخره بعد از چند هفته شکست و تساوی به اولین برد خود در نیم فصل دوم رسید. در این بازی این تیم یک مصدوم داد و البته حرکت مسعود شجاعی بعد از تعویض که به رختکن رفت باعث شد تا در این مورد ساکت الهامی بگوید که حاشیه ای در کار نیست و کاپیتان تیمش با اجازه او به رختکن رفته است.
* نکته ششم:  آلومینیوم صفر- یک هوادار؛ رکورد عجیب تیم اراکی در روز شیرین عنایتی
تیم آلومینیوم با شکستی که روز گذشته داشت به رکورد عجیبی رسیده است. این تیم 12 هفته است که طعم برد را نچشیده است. موضوعی عجیب برای تیمی که در ابتدای فصل حتی در قامت مدعی ظاهر شد و حتی هفته هایی هم در صدر جدول بود. خطیبی که معتقد است تیمش دچار افت نشده و نبودن چند بازیکن تاثیرگذارش را دلیل این ناکامی عنوان کرد و البته وقتی با سوال قابل توجه یک خبرنگار بابت جریمه شدن تیمش در هفته گذشته و افزایش 15 میلیون تومانی حقوق مدیرعامل روبرو شد گفت این مسائل به او ربط پیدا نمی کند. 
در سوی دیگر هم رضا عنایتی که تیمش در اوایل فصل نتوانسته بود خوب امتیاز گیری کند اکنون به تیمی تبدیل شده که می تواند یقه تیم ها را بگیرد. او وقتی با پرسش اینکه وقت کشی می کردید روبرو شد آن را خنده دار ترین سوال توصیف کرد.
* نکته هفتم: فولاد یک - 2 ذوب آهن؛ کامبک طلایی شاگردان تارتار
شاید جواد نکونام فکرش را نمی کرد در اهواز اسیر شاگردان تارتار شود. در شرایطی که این فولاد بود توانست گل اول این بازی را به ثمر برساند اما در نهایت این تیم ذوب آهن بود که با کامبک خود هم بازی را به تساوی رساند و هم در نهایت 3 امتیاز بازی را گرفت. البته بعد از بازی تارتار از بازی خوب فولاد صحبت کرد. شاید اگر اشتباه عجیب شهاب گردان در صحنه گل دوم نبود اکنون دو تیم باید امتیازها را تقسیم می کردند. جواد نکونام هم بعد از بازی به شدت از این باخت ناراحت بود و حتی اشاره کرد که شاگردانش هنوز در باد قهرمانی سوپرجام هستند. او معتقد بود که در بازی مستحق شکست نبوده اند.
* نکته هشتم: سپاهان 2- صفر فجرسپاسی؛ ماشین گلزنی که دیر روشن شد
دبل شهریار مغانلو برای سپاهان می تواند مهمترین نکته بازی تیم اصفهانی باشد. تیمی که از کورس قهرمانی خارج شده اما شاگردان نویدکیا امیدوارند بتوانند سهمیه آسیایی بگیرند. شاید اگر موتور گلزنی مغانلو در هفته های گذشته برای سپاهان روشن می شد این تیم اکنون همچنان یکی از مدعیان قهرمانی بود. این تیم با این برد توانسته خودش را تا حدودی از فشارهایی رویش بوده رها کند اما در آن طرف میدان فجرسپاسی اصلا اوضاع خوبی ندارد. آنها 16 هفته است که نبرده اند و در اکثر بازی ها هم باخت داشته اند. اینکه چرا این تیم با وجود اضافه کردن یک نفر به کادرفنی هنوز نتوانسته اند تغییری در خود ایجاد کنند از نکات عجیب است.
https://mardomefarda.ir/vdcg.x9trak9yzpr4a.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما