تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۰۰
جالب است ۰
دبیر فدراسیون تنیس روی میز در مورد ماجرای آئین‌نامه انتخابی تیم ملی و مطرح شدن اشکالاتش که با اعتراض برخی بازیکنان و انصراف‌شان همراه بود، توضیح داد.
ماجرای آئین‌نامه انتخاباتی تیم ملی تنیس روی میز و ابهاماتش
به گزارش مردم فردا،طی هفته گذشته رقابت های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز به منظور تعیین ترکیب تیم های اعزامی به سه رویداد سال آینده برگزار شد. آئین نامه انتخاباتی ملاک برگزاری این مسابقات بودف آئین نامه ای که برخی بازیکنان مانند حمیدرضا طاهرخانی و آرمان حاجی ئی نسبت به آن معترض بودند طوریکه حتی تصمیم به انصراف از مرحله دوم مسابقات گرفتند.
انتقاد این بازیکنان در واقع به نحوه برگزاری رقابت های انتخابی بود که آئین نامه مصوب کرده بود و اینکه طبق آن شانس شان برای کسب سهمیه ورود به ترکیب تیم ملی کم می شد در حالیکه پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز نظری غیر از این دارد.
وی در گفتگو با خبرنگار ما با یادآوری اینکه بعد از اتمام مرحله اول انتخابی از طرف فدارسیون یک بند به آئین نامه انتخابی اضافه شد، گفت: این موضوع پیش از آغاز مرحله دوم انتخابی تیم ملی به بازیکنانی که باید در این مرحله شرکت می کردند، اطلاع رسانی شد. تغییر ایجاد شده هم در راستای مهیای شدن شرایط شانس مجدد برای بازیکنان بود تا رقابت میان آنها در مرحله سوم، نفر پنجم ترکیب تیم ملی را مشخص کند.
دبیر فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: مسلم است بازیکنی که نمی تواند طی دو مرحله انتخابی (اول و دوم) نمی تواند سهمیه حضور در ترکیب تیم ملی را به دست بیاورد، در مرحله سوم کار سختی دارد. از نظر ما همه شانس داشتند و بر اساس همین دیدگاه این مرحله را اضافه کردیم اما خب طبیعی است بازیکنی که در دو مرحله قبل رده بهتری را کسب کرده و اول شده نسبت به بازیکنی که مثلا ششم شده است، شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارد.
حسنی با اشاره انصراف طاهرخانی و حاجی ئی تاکید کرد: مرحله دوم مسابقات با ۸ بازیکن قرعه کشی شد اما به خاطر کناره گیری این دو بازیکن، رقابت های این بخش با ۶ نفر برگزار شد. رقابت های مرحله دوم با ضریب یک برگزار شد و قرار است برای رقابت های مرحله سوم هم ضریب دو را در نظر بگیریم. بعضا اینگونه عنوان شده که این ضریب ها در شانس بازیکنان تاثیر دارد در حالیکه عامل موثر اصلی همان وضعیت بازیکنان طی مرحله اول و دوم است. بازهم می گویم طبیعی است بازیکنی که طی دو مرحله جیگاه بالاتری کسب کرده نسبت به بازیکنی که جایگاه پایین تری به دست آورده شانس بیشتری دارد.
وی تاکید کرد: آرمان حاجی ئی در نامه انصراف خود از رقابت های انتخابی تیم ملی اینگونه عنوان کرد که به دلیل فشار بالای مسابقات، گرفتگی عضلات، فشار روحی و روانی و نداشتن شانس برای انتخاب شدن تصمیم به انصراف گرفتم. انصراف طاهرخانی هم از طریق هیات استان قزوین به فدراسیون اطلاع رسانی شد بدون اینکه دلیل خاصی عنوان شود.
دبیر فدراسیون تنیس روی میز خاطرنشان کرد: آئین نامه برای همه بازیکنان است، این بازیکنان هستند که شرایطی متفاوت از هم دارند، قطعا اگر بازیکنی شانس حضور در ترکیب را برای خود متصور باشد تا آخرین لحظه به تلاش ادامه می دهد.
https://mardomefarda.ir/vdce.e8ebjh8vf9bij.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما