تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفتگوهای وین گفت: در حوزه اقتصادی، بیمه، نفت، تجارت بحث های اساسی وجود دارد که همه آنها همچنان در حالت ابهام قرار دارند و اطلاعی از متن احتمالی نداریم.
نماینده مجلس: از متن توافق احتمالی اطلاعی نداریم
به گزارش مردم فردا،جبار کوچکی نژاد درباره توافق وین گفت: مجلس هنوز متن توافق را ندیده است، هرچند آقای قالیباف گزارشی درباره این موضوع به مجلس داد اما مجلس الان اطلاع دقیقی ندارد. اگر این توافق برخلاف مصوبه راهبردی مجلس شورای اسلامی باشد، قطعا قانون مجلس باید اجرا شود مگر آنکه دولت در قالب لایحه برای تغییر قانون مجلس اقدام کند.
وی افزود: به نظر می رسد بحث تحریم ها باقی است، بعضی نهادها همچنان در تحریم هستند و بعضی قسمت های ارتباط مالی با محدودیت اقداماتی را می توانند انجام دهند. معتقدیم این توافق با توافق قبلی یکسری تفاوت های جزئی دارد. اگر آمریکایی ها حاضر نشوند تعهد بدهند و کنگره نیز این تعهد را مصوب نکند، همچنان این احتمال وجود دارد که بر اثر اختلافات داخلی آمریکا، دولت آن کشور می تواند از توافق خارج شود.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس تأکید کرد: ما واقعا برای آنکه به بحث حذف پایدار تحریم ها برسیم حتما باید یکسری ضمانت های محکمتری از طرف مقابل بگیریم. تضمین های اقتصادی برای ما خیلی اهمیت دارد، حال آنکه آمریکا تاکنون چنین تضمینی را نداده است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها می گویند «تحریم های برجامی را لغو می کنند» و بقیه تحریم ها که روسای جمهور آمریکا به ما تحمیل کردند همچنان باقی می مانند. بحث مبادلات بانکی همچنان با اشکال اساسی مواجه است. در بحث های پادمانی، خط قرمز است که آنها بتوانند برخی مراکز ما را بازدید کنند.
کوچکی نژاد گفت: در مجموع آمریکایی ها تضمینی به ایران نمی دهند که روزی از تعهدشان بر نگردند، با این اوصاف در حوزه اقتصادی، بیمه، نفت، تجارت بحث های اساسی وجود دارد که همه آنها همچنان در حالت ابهام قرار دارند.
https://mardomefarda.ir/vdch.xnkt23nqiftd2.html
منبع : نامه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما