تاریخ انتشار :شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۶
جالب است ۰
«میخائیلو فدوروف»، معاون نخست وزیر اوکراین با ارسال نامه‌ای به «تیم کوک»، مدیرعامل اپل از او درخواست کرده تا فروش دستگاه‌های خود در روسیه و دسترسی این کشور به اپ استور را مسدود کند.
اوکراین از اپل درخواستی علیه روسیه کرد
به گزارش مردم فردا،فدوروف در نامه خود از اپل درخواست حمایت کرده تا ارائه خدمات و محصولات خود را به کاربران روسی در بحبوحه تهاجم نظامی این کشور به اوکراین متوقف کند. در متن این نامه آمده است: «از شما درخواست می‌کنم تا ارائه خدمات و محصولات اپل به فدراسیون روسیه را متوقف کنید و اطمینان دارم هر کاری که ممکن است برای محافظت از اوکراین، اروپا و در نهایت تمام جهان دموکراتیک در برابر تهاجمات اقتدراگرای خون‌خوار انجام خواهید داد. مطمئن هستیم که چنین اقداماتی به جوانان و جمعیت فعال روسیه انگیزه می‌دهد تا تهاجم نظامی شرم‌آور را متوقف کنند.»

اگرچه ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده که شرکت‌ها را از صادرات محصولات خود به روسیه منع می‌کند، اما غول فناوری مستقر در کوپرتینو هنوز فروش خود به این کشور را متوقف نکرده است. از طرفی دیگر، اپل یک وب‌سایت اختصاصی در روسیه برای فروش آیفون، مک و سایر دستگاه‌ها دارد و همچنین یک اپ استور روسی را نیز در دسترس کاربران آن قرار داده است.

واکنش اپل به جنگ اوکراین و روسیه
  
تیم کوک روز گذشته در توییتر به وضعیت اوکراین واکنش نشان داد و توضیح داد که «عمیقا نگران» این کشور است و اپل «از تلاش‌های بشردوستانه محلی حمایت خواهد کرد.»

هرچند اپ استور در حال حاضر بدون مشکل به فعالیت خود در روسیه ادامه می‌دهد، تحریم‌های بانکی صادر شده «اپل پی» را تحت تاثیر قرار داده‌اند. به گفته Business Insider، پنج بانک بزرگ روسیه به دلیل اعمال تحریم‌ها دیگر قادر به استفاده از خدمات اپل پی و یا گوگل پی نیستند.
https://mardomefarda.ir/vdcb.0baurhbssiupr.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما