تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۶
جالب است ۰
جدیدترین بتای iOS عملکرد اپلیکیشن‌های تحت وب را در اروپا محدود می‌کند.
اپ‌های تحت وب آیفون در اروپا فلج شدند
به گزارش مردم فردا،اپل عملکرد اپلیکیشن‌های تحت وب (PWA) را در آخرین نسخه‌ی بتای iOS 17.4 به‌طور خاص برای کاربران اتحادیه‌ی اروپا محدود کرده است. به‌نظر می‌رسد این اقدام برای تضعیف نقش اپلیکیشن‌های تحت وب که به عنوان جایگزینی مناسب برای اپلیکیشن‌های بومی در iOS هستند، صورت گرفته‌ است.

بنا بر گزارش Open Web Advocacy، دومین نسخه‌ی بتای iOS 17.4 از نمایش اپلیکیشن‌های تحت وب به‌صورت تمام‌صفحه جلوگیری می‌کند و در عوض آن‌ها را مستقیماً به پنجره‌ی اصلی سافاری می‌برد؛ تغییری که اپلیکیشن‌های تحت وب را صرفاً به میان‌برهای وب‌سایت تبدیل می‌کند و به‌طور قابل‌ توجهی بر تجربه کاربری و عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد.


دوره جامع دیجیتال مارکتینگ به کمک هوش مصنوعی
اکنون وقتی کاربران در اروپا اپلیکیشن‌ تحت وبی را باز می‌کنند، پیامی جدید می‌بینند که از آن‌ها می‌خواهد تا اپلیکیشن‌ در سافاری باز شود. این پیام اضافه می‌کند که اپلیکیشن‌ تحت وب «از این پس در مرورگر پیش فرض شما باز خواهد شد.»

اپلیکیشن‌های تحت وب برای ارائه‌ی تجربه کاربری مشابه با اپلیکیشن‌های بومی طراحی شده‌اند و این امکان را به کاربران می‌دهند که مستقیماً سرویس‌ها را بدون نیاز به اپ‌ استور به صفحه‌ی اصلی دستگاه خود اضافه کنند.

زمانی که اپلیکیشن‌‌های تحت وب در سافاری باز می‌شوند، عملکردی مشابه صفحات بوک‌مارک‌شده دارند، یعنی دیگر به‌صورت تمام صفحه‌نمایش داده نمی‌شوند و اعلان‌های اختصاصی و فضای ذخیره‌سازی بلندمدت محلی اختصاصی نیز ندارند.

با به‌روزرسانی جدید، کاربران در اپلیکیشن‌‌های تحت وبی که از قبل نصب داشته‌اند مشکلاتی همچون از کار افتادن اعلان‌ها و از دست رفتن داده‌های اپلیکیشن‌‌ (از آنجایی که سافاری دیگر نمی‌تواند به داده‌های محلی دسترسی داشته‌باشد) مشاهده کرده‌اند.

تغییرات یادشده در جدیدترین بتای سیستم‌عامل گوشی آیفون بسیار بحث‌برانگیز است؛ زیرا اپل به توسعه‌دهندگانی که تمایل به پیروی از دستورالعمل‌های اپ‌استور را ندارند، پیشنهاد کرده‌ که روی اپلیکیشن‌های تحت وب تمرکز کنند اما اکنون به نظر می‌رسد که تنظیمات اخیر اپل برای محدود کردن اپلیکیشن‌های تحت وب با گفته‌های این شرکت در تناقض است.

محدود کردن عملکرد اپلیکیشن‌های تحت وب در پی تبعیت اپل از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا (DMA) صورت می‌گیرد که هدف آن ترویج رقابت و قانون‌مند کردن رفتار پلتفرم‌های «دربان» است.

تصمیم جدید اپل را می‌توان نوعی تلاش برای مقابله‌به‌مثل با قوانین اعمال شده از سمت اتحادیه‌ی اروپا برای اپ‌ استور دانست یا اینگونه برداشت کرد که اپل صرفاً می‌خواهد از استفاده‌ی موتورهای مرورگر جایگزین توسط کاربران اتحادیه‌ی اروپا جلوگیری کند.

تغییرات یاد‌شده در اپلیکیشن‌های تحت وب، فقط کاربران اتحادیه‌ی اروپا را هدف قرار می‌دهند و کاربران در سایر مناطق جهان تحت تأثیر قرار‌ نمی‌گیرند. نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر‌اینکه iOS 17.4 از اطلاعات اپراتور سیم‌کارت برای قفل‌گذاری جغرافیایی و ایجاد تغییرات در عملکرد اپلیکیشن‌های تحت وب تنها برای کاربران اتحادیه اروپا استفاده می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdcb98b5.rhbfzpiuur.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما