تاریخ انتشار :شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۹
جالب است ۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس حمایت از حقوق کاربران را از اهداف تدوین طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی دانست و گفت: هیچ برنامه‌ای برای انسداد یا محدود کردن فضای مجازی وجود ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: برنامه‌ای برای انسداد فضای مجازی وجود ندارد
به گزارش مردم فردا،ابراهیم رضایی در شرح شفافیت طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی مشهور به طرح صیانت اظهار داشت: این طرح در راستای حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در دستور مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی باتأکید بر اینکه غالب کشورهای جهان در زمینه حاکمیت بر فضای مجازی خود، از ما جلوتر هستند افزود: سالها پیش، از این طرح صحبت‌هایی به میان آمد اما اکنون بعد از ماه‌ها مطالعه، جلسه، نشست و بازنگری در بندهای آن ، این طرح به تأیید رسید.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این طرح بازنگری شده و تمام موارد آن مورد بررسی قرار گرفته است تأکید کرد: تاکنون فقط کلیات این طرح در چندین فصل به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه بخشی از  این طرح شامل حمایت از حقوق کاربران فضا مجازی و کسب و کارهای اینترنتی است خاطر نشان کرد: متأسفانه با این وجود، برخی‌ها قضاوت گوناگونی از این طرح کردند که خلاف واقع است چراکه این مهم با طرحی که سال‌ها پیش با این عنوان مطرح شد متفاوت است.

رضایی با بیان اینکه حمایت از حقوق کاربران به معنای این است که هیچ پلتفرم اجازه ندارد بدون دلیل حساب کاربر را پاک کند، اضافه کرد: این طرح به دنبال حذف پلتفرم‌ها نیست بلکه از طریق این طرح می‌خواهیم پلتفرم‌ها را موظف کنیم که حقوق کاربران فضا مجازی را رعایت کنند و به همین سبب ما به دنبال امنیت فضای مجازی هستیم که سالها قبل باید اجرا می‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید اینکه خودم از فعالان فضای مجازی هستم و هیچ برنامه‌ای برای انسداد یا محدود کردن این فضا وجود ندارد گفت: اطمینان می‌دهم که هدف از این طرح حمایت از مردم و حقوق کاربران فضا مجازی است که کسب و کارهای اینترنتی در اولویت آنها قرار دارد و عجولانه و بدون فکر کلیات آن تصویب نشده است.

ابراهیم رضایی هدف از این طرح را حمایت از اپلیکیشن‌های داخلی برای مناسب‌سازی بستر و افزایش کیفیت آنان دانست و بیان کرد: اگر قانون‌گذاران به دنبال فیلتر یک پلتفرم بودند اصلاً نیاز به این طرح نبود زیرا هم‌اکنون با قوانینی که وجود دارد نیز می‌شود پلتفرمی را مسدود کرد اما هیچ برنامه‌ای برای انسداد نیست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت سرعت اینترنت و امثال آن ربطی به این طرح ندارد تصریح کرد: در خصوص حوزه اینترنت، وزیر ارتباطات پیش از این اعلام کد که اینترنت 5 هزار روستا وصل می‌شود و در این راستا پیگیر این موضوع، روستاهای دشتستان به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آماده نکردن پیش زمینه برای مردم و اقناع مردمی از نواقص این طرح است، گفت: ما هرگز مردم را مجبور نخواهیم کرد که از یک پلتفرم خاص استفاده کنند بلکه مردم در تصمیم‌گیری همچون قبل آزاد هستند؛ هدف از این طرح خودکفایی است به‌طور که اگر یک روز خواستند در این فضا نیز ما را تحریم کنند ما وابسته به آنها نباشیم.
https://mardomefarda.ir/vdci.wa5ct1awpbc2t.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما