تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۴
جالب است ۰
جلسه اضطراری وزیران امور خارجه کشورهای گروه ۷ امروز شنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با دستور کار تلاش های دیپلماتیک برای آنچه "جلوگیری از حمله نظامی روسیه به اوکراین" عنوان شده است، برگزار می شود.
تلاش های دیپلماتیک کشورهای گروه ۷ با محوریت اوکراین
به گزارش مردم فردا،به نقل از پایگاه خبری «کیودو نیوز» ژاپن، همزمان با برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان ، وزیران امور خارجه انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا تصمیم دارند، بیانیه ای مشترک درخصوص ترغیب روسیه به تنش زدایی منتشر کنند و بار دیگر یکپارچگی گروه ۷ در رویارویی با این مسئله  که آن را  یکی از بدترین بحران ها پس از جنگ سرد می دانند، مورد تاکید قرار دهند.

براساس این گزارش، این جلسه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ  درحالی برگزار خواهد شد که جامعه بین الملل شرایط مرزی اوکراین را با نگرانی نظاره می کند و گفته می شود  که روسیه ۱۹۰ هزار سرباز روسی را در مرزهای اوکراین گردهم آورده است. 

روز گذشته «جو بایدن» ادعا کرد، متقاعد شده «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه تصمیم به حمله در روزهای آینده به اوکراین دارد و یکی از اهدافش « کی یف» پایتخت این کشور می باشد. 

از سوی دیگر روسیه بار دیگر هشدار داد در صورتی که آمریکا و متحدانش به رد درخواست مسکو برای تضمین های امنیتی ادامه دهند، قادر به انجام اقدامات تکنیکی ارتش می باشد. این تضمین ها مانع ورود اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می باشد. 

روسیه اعلام کرد نیروهای امنیتی اش از سوی نیروهای ناتو که به سمت شرق گسترش یافته اند مورد تهدید قرار گرفته است .این در حالی است که مسکو هرگونه قصدی درباره حمله به اوکراین را رد می کند.

براساس این گزارش کشورهای گروه ۷ در برابر این بحران قویا ایستادگی کردند و وزیران مالی کشورهای عضو نیز پیش تر در بیانیه ای  هشدار داده بودند درصورت حمله روسیه به اوکراین تحریم هایی برای روسیه اعمال خواهد شد که عواقب فوری و عظیمی به دنبال خواهد داشت. 

آخرین جلسه کشورهای گروه ۷ ماه دسامبر در «لیورپول» انگلیس برگزار شده بود که در این نشست تعهد تزلزل ناپذیر خود را نسبت به تمامیت ارضی و  یکپارچگی اوکراین بار دیگر تائید کرده بودند.
https://mardomefarda.ir/vdca.0nyk49nui5k14.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین