تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
ژاپن قصد دارد از رئیس جمهور اوکراین برای حضور مجازی در نشست گروه هفت که قرار است ۱۹ تا ۲۱ مه سال جاری میلادی (۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت) در هیروشیما برگزار شود، دعوت کند.
دعوت ژاپن از زلنسکی برای سخنرانی در نشست گروه ۷
به گزارش مردم فردا،به نوشته روزنامه نیکئی، همچون اتفاقی که در نشست قبلی سران کشورهای گروه هفت در المائو واقع در جنوب آلمان رخ داد، ژاپن نیز به عنوان کشوری که امسال ریاست گروه هفت را بر عهده دارد می‌خواهد شرایطی را برای گفت‌وگو درباره بحران اوکراین فراهم کند.

به گفته توکیو، سخنرانی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در این نشست باعث خواهد شد تا رهبران گروه هفت با شرایط کنونی آشنا شوند.

در گزارش روزنامه نیکئی آمده است، برای توکیو هماهنگی گروه هفت در اوکراین گامی مهم در راستای آماده شدن برای حمله احتمالی به تایوان است. ژاپن معتقد است که در صورت وقوع چنین درگیری، مستقیما درگیر آن خواهد شد و به واکنش سریع آمریکا و اتحادیه اروپا درست همانند اتفاقی که در رابطه با روسیه رخ داد، تکیه کرده است.

همچنین کشورهای گروه هفت کمک‌هایی را که برای بازسازی اوکراین جمع‌آوری می‌شوند، هماهنگ خواهند کرد.

ژاپن علاوه بر زلنسکی همچنین قصد دارد از نارندرا مودی، نخست وزیر هند که ریاست امسال گروه ۲۰ را بر عهده دارد و جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی که ریاست مجمع جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) را برعهده گرفته، برای شرکت در نشست سران گروه هفت دعوت کند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن قصد دارد در نیمه نخست ژانویه به کشورهای گروه هفت سفر کند. وی از هشت ژانویه (۱۸ دی) به انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا و سپس ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) به آمریکا سفر خواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcepp8z.jh8nfi9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین