تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۸
جالب است ۰
خبرگزاری فرانسه نوشت: یک ژنرال آمریکایی هشدار داد در حالی که قدرت های غربی تلاش می کنند تنش ها با روسیه را کاهش دهند، چین ممکن است از بحران اوکراین سوء استفاده کرده و اقدامی «تحریک آمیز» در آسیا انجام دهد.
ادعای ژنرال آمریکایی درباره اقدام تحریک آمیز چین در بحران اوکراین
به گزارش مردم فردا،ژنرال کِنت ویلسباخ فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام خاطر نشان کرد، چین در بحران اوکراین همسو با روسیه است؛ اظهاراتی که ابهاماتی را درباره مقاصد چین در آسیا ایجاد کرده است.

وی که در حاشیه نمایشگاه هوایی سنگاپور سخن می گفت به خبرنگاران گفت: نگران این هستم که آنها (چینی ها) از این بحران به نفع خود استفاده کنند و عجیب نیست که تلاش کنند اقدامی انجام دهند که ممکن است تحریک آمیز باشد و نحوه واکنش جامعه بین المللی را نظاره گر باشند.

ویلسباخ گفت وقتی پکن در بن بست اوکراین حمایت خود را از روسیه ابراز کرده، یعنی با نیروها و دیگر «نهادهای» خود در منطقه درباره تبعات آن صحبت کرده است.

ژنرال آمریکایی مدعی شد وقتی که چین به بحران ها نگاه می کند این موضوع را مدنظر قرار می دهد که آیا این بحران فرصتی برای کسب منفعت برای این کشور هست یا نه.

وی در این حال از بیان جزییات اقدامات احتمالی چین در جریان بحران اوکراین خودداری کرد و گفت احتمالا پکن گزینه هایی را خواهد داشت.

ستاد فرماندهی این ژنرال آمریکایی در هاوایی در صورت بروز هر گونه درگیری در منطقه اقیانوس آرام نقش کلیدی و محوری را خواهد داشت.

خبرگزاری فرانسه نوشت: چین طی سالها به دلیل ایجاد تنش در منطقه مورد انتقاد بوده است و کنترل و سلطه خود بر جزایر دریای جنوب چین را تقویت کرده است.

چین، تایوان و چهار کشور دیگری آسیای جنوب شرقی شامل برونئی، مالزی، فیلیپین و ویتنام درباره مالکیت دریای جنوب چین اختلاف دارند.

با این که آمریکا و دیگر کشورهای غربی ادعایی در این منطقه ندارند آنها نگران هستند که کنترل چین بر این دریا حق کشتیرانی در این منطقه آبی راهبردی را نقض کند.

در ماه های اخیر چین همچنین فشارهایش را بر تایوان که آن را بخشی از قلمرو خود قلمداد می کند با ارسال جت های جنگی به منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره افزایش داده است.

 آمریکا و متحدان غربی‌اش در روزهای اخیر مدعی شده بودند که روسیه روز ۱۶ فوریه (سه شنبه) به اوکراین حمله می کند، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد ، بلکه روسیه بخشی از نیروهایش را از نزدیکی مرز اوکراین خارج کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdce.f8ebjh8zz9bij.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین