تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۰
جالب است ۰
رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا تأکید کرد که افزایش قیمت بنزین و تورم در ایالات متحده آمریکا در نتیجه کمک واشنگتن به اوکراین بوده و کمک به کی‌یف برای غرب و ناتو هزینه خواهد داشت.
بایدن: کمک به اوکراین برای غرب و ناتو هزینه خواهد داشت
به گزارش مردم فردا،«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا می‌گوید که افزایش بی‌شمار قیمت بنزین و تورم در ایالات متحده آمریکا، محصول جانبی کمک به مقام‌های کی‌یف است.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا روز گذشته (شنبه) به وقت محلی در مراسم استقبال از کمیته ملی دموکرات‌ها در خصوص افزایش تورم و قیمت بنزین گفت: «و محصول جانبی-و من در آن زمان که تصمیم گرفتیم به اوکراین کمک‌ کنیم گفتم. نکته ای که من به آن اشاره کردم این بود که برای ما نیز هزینه خواهد داشت».

وی ادامه داد: «برای کشورهای غربی نیز هزینه خواهد داشت. برای ناتو نیز هزینه خواهد داشت. برای کشورهای اروپایی و ما نیز هزینه خواهد داشت زیرا می‌د انید که چه اتفاقی قرار بود بیافتد: هزینه بنزین و نفت بالا می‌رود و هزینه غذا نیز بالا می‌رود و ما قصد داریم تا قیمت بنزین را پایین آوریم و از بالا رفتن سریع آن جلوگیری کنم».

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اقداماتی که در جهت جلوگیری از افزایش قیمت نفت انجام داده است، گفت: «من توانستم روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک نفت آزاد کنم و متحدانمان را متقاعد کنم که 240 میلیون بشکه دیگر در روز تولید کنند - 240 میلیون بشکه، به طوری که از افزایش بیشتر قیمت جلوگیری کرد».

بایدن در ادامه افزود، با این وجود، «ما برای مدتی با این تورم زندگی خواهیم کرد. این تورم به تدریج کاهش خواهد یافت، اما برای مدتی با آن زندگی خواهیم کرد».

از طرف دیگر، بایدن روز جمعه هفته گذشته تصریح کرده بود که روز جمعه، بایدن گفت که تأثیرات عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین مقصر  افزایش قیمت غذا و گاز در ایالات متحده و سایر نقاط جهان است.

افزایش سرسام‌آور قیمت بنزین تا حد زیادی بر محبوبیت بایدن در بحث اقتصادی تأثیر منفی گذاشته است و بایدن در تمامی این مدت تلاش کرده است تا روسیه را مقصر افزایش قیمت بنزین جلوه دهد.

وبگاه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی با اشاره به افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده آمریکا گزارش کرد که قیمت‌های سرسام‌آور بنزین به یک مشکل فاحش برای کاخ سفید تبدیل شده است که هیچ راه‌حل شفاف و فوری برای آن وجود ندارد.

«داگ هی» استراتژیست جمهوری‌خواه، استدلال می‌‌کند که دولت بایدن واکنش ضعیفی به تورم داشته است که همین امر به کاهش میزان محبوبیت وی در بخش اقتصاد کمک کرده است.

وی تصریح کرد: «به نظر می‌رسد در مورد برخی از این موضوعات، فقط شانه‌ بالا انداختن وجود دارد و به همین دلیل است که می‌بینید، به‌طور قاطع، مدیریت اقتصاد بایدن بسیار نامحبوب است».

داگ هی ادامه داد: «بدیهی است که آن‌چه در اوکراین اتفاق افتاده است، باعث افزایش ناگهانی (قیمت بنزین) شده است و هیچ اشکالی وجود ندارد که درباره آن صحبت کنیم اما به نظر می‌رسد که هرماهی که تورم در دوران ریاست‌جمهوری بایدن افزایش یافته است، کل دلیل این افزایش را به گردن مسئله اوکراین می‌اندازند».

ریاست‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد و از همان ابتدا تأکید کرد که مسکو به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و هدف از عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

از همان ابتدای عملیات نظامی روسیه، کشورهای غربی با اعمال تحریم‌ علیه روسیه و عرضه کمک‌های نظامی به اوکراین به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زدند.
https://mardomefarda.ir/vdcb.wbwurhbs9iupr.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین