تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۰
جالب است ۰
«سانا مارین» نخست وزیر فنلاند گفت: فنلاند آماده حمایت از تحریم های اتحادیه اروپا با هدف همراهی با ایالات متحده برضد روسیه است.
فنلاند: آماده‌ایم به کارزار تحریم‌ روسیه بپیوندیم
به گزارش مردم فردا،به نقل از اسپوتنیک، «سانا مارین» نخست وزیر فنلاند اعلام کرد که این کشور آماده است به کارزار تحریم های غرب برضد روسیه، حتی با وجود خطر آسیب های جانبی قابل توجه به اقتصاد فنلاند، بپیوندد.
مارین در این باره گفت که فنلاند آماده حمایت از تحریم های اتحادیه اروپا با هدف همراهی با ایالات متحده برضد روسیه است و آنها را اقدامات هماهنگ شده خواند و بدون پرداختن به جزئیات گفت که تحریم ها هم اقتصادی و هم شخصی خواهد بود.
با این وجود، وی گفت که تحریم‌های احتمالی روسیه تأثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد فنلاند نیز خواهد داشت، زیرا روشن است که مسکو به چنین اقداماتی با تحریم‌های متقابل پاسخ خواهد داد.
نخست وزیر فنلاند تاکید کرد که غرب در حال حاضر نسبت به سال ۲۰۱۴ که مسکو را به دلیل الحاق کریمه به خاک روسیه تحریم کرد، آمادگی بیشتری دارد.
وی در این باره گفت که چنانچه به اوکراین حمله شود، هلسینکی می تواند به کی یف کمک مالی کند.
نخست وزیر فنلاند همچنین گفت که وضعیت صادرات تسلیحات پیچیده تر شده است.
مارین در مورد ادعاهای غرب مبنی بر تهاجم قریب الوقوع روسیه به اوکراین گفت مادامی که هیچ تهدید نظامی علیه فنلاند وجود نداشته باشد، «جای هیچ نوع تفکر مبتنی بر حوزه های نفوذ در اروپا وجود نخواهد داشت».
وی همچنین پیشتر نیز در مصاحبه ای اعلام کرده بود که کشورش قصد ندارد در آینده ای نزدیک عضو ائتلاف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به «ناتو» شود.
https://mardomefarda.ir/vdcg.y9trak9zxpr4a.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین