تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۷
جالب است ۰
دولت فنلاند بعد از یک دوره آزمایشی گشایش مرزهای خود با روسیه بار دیگر اعلام کرد که برای مهار مهاجران تا اواسط ژانویه مرزهای خود با این کشور را می‌بندد.
فنلاند مجددا مرزهای خود با روسیه را بست
به گزارش مردم فردا،به نقل از "ان تی وی" آلمان، در پایان ماه نوامبر، دولت فنلاند با بستن مرزهای خود با روسیه به روند افزایش تعداد مهاجران با عبور از این مرزها واکنش نشان داد.

پس از یک دوره آزمایش کوتاه با باز شدن مرزها، فنلاند دوباره ترمز اضطراری را کشیده و اعلام کرده که مرز شرقی تا اواسط ژانویه بسته خواهد بود.

به این ترتیب فنلاند دوباره اعلام کرده است که پس از باز کردن کوتاه مدت مرزهای شرقی خود با روسیه آن ها را دوباره می بندد. ماری رانتانن، وزیر کشور فنلاند گفت که این مرزها باید از عصر امروز جمعه تا 14 ژانویه بسته شوند.

فنلاند در پایان ماه نوامبر مرزهای خود با روسیه را به طور کامل بست و به تعداد فزاینده‌ای از مهاجرانی که در ماه‌های گذشته از روسیه به فنلاند آمده بودند، پاسخ داد. چهارشنبه شب فنلاند دو گذرگاه مرزی با روسیه را بازگشایی کرد. به گفته دولت هلسینکی، این هدف برای بررسی این بود که آیا وضعیت در مرز بهبود یافته است یا خیر.

به گفته گارد مرزی فنلاند، از زمان باز شدن این مرز، حداقل 40 نفر برای درخواست پناهندگی در این کشور اسکاندیناوی از مرز عبور کرده‌اند. رانتانن، وزیر کشور فنلاند گفت: تعداد مهاجران به سرعت افزایش یافت و این پدیده سریعتر از حد انتظار شتاب گرفت.

هلسینکی مسکو را به تلاش برای بی‌ثبات کردن فنلاند از طریق قاچاق افراد متهم می‌کند. روسیه ارسال عمدی مهاجران به فنلاند را رد کرده است.

روسیه و فنلاند یک مرز زمینی به طول حدود 1300 کیلومتر دارند. روابط بین این دو کشور از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در فوریه 2022 به شدت بدتر شده است. در ماه آوریل، فنلاند پس از چندین دهه بی طرفی به ائتلاف نظامی ناتو پیوست. مسکو پیوستن به این ائتلاف نظامی را به عنوان "حمله به امنیت روسیه" محکوم کرد.

چندی پیش دولت استونی هم اعلام کرد که برای مهار هجوم مهاجران مرزهای خود با روسیه را می‌بندد.
https://mardomefarda.ir/vdciurar.t1arp2bcct.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین