تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۷
جالب است ۰
عملیات بزرگ نجات پسربچه 5ساله که در عمق 32متری چاهی باریک گرفتار شده بود پس از 5روز در حالی پایان یافت که خبر مرگ پسربچه، جشن مردم را به عزا تبدیل کرد.
پایان دردناک عملیات نجات
به گزارش مردم فردا،از روز سه‌شنبه هفته گذشته که خبر سقوط پسربچه‌ای 5ساله به نام رایان به عمق چاهی باریک در دهکده‌ای در شمال مراکش به تیم‌های امدادی مخابره شد، عملیات نجات او کلید خورد. دهانه 45سانتی‌متری چاه مانع از آن می‌شد که امدادگران بتوانند با ورود به داخل آن به پسربچه برسند و این در حالی بود که وقتی دوربینی را با استفاده از طناب به اعماق چاه فرستادند متوجه شدند که رایان زنده است و زخمی شده است.
خاک بسیار سست محل حادثه امکان حفاری در چاه مورد نظر را سلب کرده بود و هر لحظه احتمال داشت که بر اثر ریزش دیواره‌های چاه، پسربچه خردسال زیر خاک مدفون شود. در این شرایط امدادگران با استفاده از طناب و لوله اقدام به انتقال غذا و اکسیژن برای رایان کردند و در ادامه تصمیم گرفتند با حفر گودالی به عمق 32متر به موازات چاه و حفر تونلی افقی در انتهای گودال به محل گرفتار شدن پسربچه رسیده و او را نجات دهند.
درحالی‌که عملیات امدادگران آغاز شده بود، انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های بزرگ دنیا توجه مردم مراکش و دیگر کشورها را به این حادثه جلب کرد و طولی نکشید که هشتگ «رایان را نجات دهید» فضای مجازی را تسخیر کرد.
تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی صدها نفر از نیروهای امدادی و تماشاچیان مضطربی را نشان می‌داد که در محل حادثه در انتظار معجزه نجات رایان بودند و امدادگران پس از 5روز از سقوط پسربچه به چاه در اواخر روز شنبه توانستند از طریق تونلی افقی به رایان رسیده و او را از داخل چاه بیرون بکشند.
لحظه‌‌ای که امدادگران در حال انتقال پیکر پسربچه به آمبولانس اورژانس بودند، مردمی که در محل حضور داشتند از خوشحالی فریاد می‌کشیدند. این در حالی بود که مردم در سراسر مراکش از طریق رسانه‌ها پیگیر جزئیات عملیات نجات بودند. همه تصور می‌کردند که عملیات با موفقیت به پایان رسیده است اما تنها دقایقی بعد از انتقال رایان به بیمارستان، پادشاه مراکش با انتشار بیانه‌ای به خانواده پسربچه تسلیت گفت و معلوم شد که او لحظاتی پیش از اینکه نجات پیدا کند، جانش را از دست داده بود.
https://mardomefarda.ir/vdcc.oq1a2bqmila82.html
منبع : همشهری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین