تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۱
جالب است ۰
رسانه‌های محلی مغرب اعلام کردند این کشور به جمع ۶ کشوری پیوسته است که از هفته پیش تاکنون برای مردم غزه با چتر کمک ارسال می‌کنند.
مغرب با چتر برای مردم غزه کمک فرستاد
به گزارش مردم فردا،به نقل از رسانه‌های محلی مغرب در ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق ۶ هواپیمای نظامی به نوار غزه شرکت کرد.

وب سایت مغربی هسپرس گزارش داد که رباط با هماهنگی رژیم صهیونیستی ۶ بالگرد نظامی مملو از کمک‌های امدادی را به غزه فرستاد. این وب‌سایت به نقل از یک منبع در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی افزود: رباط به تل‌آویو از قصد خود برای ارسال هواپیما‌های کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه اطلاع داد که با آن موافقت شد.

بیش از یک هفته است که ۶ کشور عربی یعنی مصر، امارات، اردن، قطر، عمان و بحرین از طریق هوا و با ارسال چتر برای مردم غزه کمک‌های بشردوستانه می‌فرستند. مغرب نیز برای اولین بار است که در این عملیات شرکت کرده است.

سعید الصدیقی، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه سیدی محمد بن عبدالله به خبرگزاری آناتولی گفت: با مشارکت مغرب در ارسال کمک به ساکنان نوار غزه، این کشور ادامه رویکرد سنتی خود در ارائه حمایت و پشتیبانی از مردم غزه را تایید کرد. مشارکت مغرب مؤید این است که روابطی را که رباط با اسرائیل تحت نظارت آمریکا آغاز کرده بود با مواضع اصولی و تاریخی خود در حمایت از مردم فلسطین جدا خواهد کرد.

در سال ۲۰۲۲ مغرب و رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک خود را با واسطه آمریکا عادی کردند. اما این اقدامی بود که توده‌های مردم و نیرو‌های سیاسی در این کشور مخالفت خود را با آن اعلام کردند. اما دولت مغرب به اعتراضات و مخالفت‌ها اعتنایی نکرد و به دنبال این توافق مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی به رباط سفر کردند که با آغاز جنگ غزه، این سفرها پایان یافت.

در نتیجه جنگ و محدودیت‌های اسرائیل، ساکنان غزه به ویژه استان‌های غزه و استان‌های شمالی با کمبود شدید مواد غذایی، آب، دارو و سوخت، در آستانه قحطی قرار گرفته اند و حدود دو میلیون فلسطینی از نواری که ۱۷ سال است در محاصره رژیم صهیونیستی آواره شدند.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته اند که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و تخریب گسترده زیرساخت‌ها، ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند، بر جای گذاشته است.
https://mardomefarda.ir/vdci5var.t1apr2bcct.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین