تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۹
جالب است ۰
سخنگوی کرملین با بیان اینکه آمریکا به تنش‌زایی در اروپا ادامه می‌دهد، گفت اعزام نیروی نظامی بیشتر به شرق اروپا اثبات دلیل نگرانی مسکو است.
واکنش روسیه نسبت به اعزام نظامیان آمریکایی به شرق اروپا
به گزارش مردم فردا،«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه گفت که استقرار نیروهای آمریکایی به این معنی است که واشنگتن به تشدید تنش‌ها در اروپا ادامه می‌دهد، که صحت نگرانی‌های روسیه را ثابت می‌کند.
به نوشته وبگاه «ریانووستی» پسکوف در این‌باره توضیح داد: «ایالات متحده در واقع به ایجاد تنش در اروپا ادامه می‌دهد. این [انتقال نیروهای آمریکایی به اروپا] بهترین مدرک است که ما، روسیه، دلیل آشکاری برای نگرانی داریم».
پیش از این پنتاگون تایید کرده بود که به دستور رئیس‌جمهور آمریکا، سه هزار نظامی این کشور در شرق اروپا مستقر می‌شوند تا به اوکراین در صورت مواجه‌شدن با حمله‌ای از سوی روسیه، کمک کنند.
غرب در ماه‌های اخیر، روسیه را به تجمع نیرو در نزدیکی مرز اوکراین و آماده‌سازی برای حمله به اوکراین متهم کرده است که مسکو تمامی این اتهامات را رد کرده است و تأکید دارد که فعالیت‌ نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه تهدیدی برای امنیت ملی این کشور محسوب می‌شود و همچنین گفته است که حق جابجایی نیروهای نظامی روس در درون قلمرو این کشور را جزء حقوق خود می‌داند.
«آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در واشنگتن نیز شامگاه چهارشنبه گفت پاسخ آمریکا و ناتو به پیشنهادهای امنیتی روسیه مفید نبود زیرا واشنگتن اساساً پیشنهاد می‌کند بر روی موضوعات ثانویه تمرکز کنند.
در تاریخ ۱۷ دسامبر بود که وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس معاهدات امنیتی با آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را منتشر کرد. این تضمین‌ها به‌صورت خاص گسترش بیشتر ائتلاف ناتو به شرق و ورود کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به آن را مردود می‌داند. این پیش‌نویس همچنین امکان ترک هرگونه فعالیت نظامی در اوکراین، سایر کشورهای اروپای شرقی و همچنین در قفقاز و آسیای مرکزی توسط بلوک را فراهم می‌کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcj.vetfuqemosfzu.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین