تاریخ انتشار :جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۲
جالب است ۰
طی چند سال اخیر ماینرها باعث شده‌اند تقریباً دست گیمرها از کارت گرافیک‌های جدید کوتاه شود اما ظاهراً یک‌بار دیگر شاهد کاهش قیمت کارت گرافیک خواهیم بود. این بار سقوط ارزش رمز ارزها و دشوار شدن استخراج به کمک گیمرها آماده است.
کارت گرافیک ارزان شد
به گزارش مردم فردا،سال 2022 میلادی با خبرهای خوبی برای گیمرها و علاقه‌مندان به سخت افزار شروع شد و در عین حال طی دو ماه گذشته قیمت‌ها افزایش چشمگیری نداشته است. خبر خوب اینکه گزارش‌ها حاکی از نزولی شدن قیمت کارت‌های گرافیک طی دو هفته اخیر است. ظاهراً قیمت کارت‌های Radeon RX 6800 و RX 6800 XT کاهشی شده است که می‌تواند خبر خوبی برای گیمرها باشد.

سقوط ارزش رمز ارزها و محدودیت‌ها در کشورهای مختلف باعث شده ماینینگ با کارت گرافیک به اندازه قبل سودآور نباشد. در حال حاضر کارت‌های گرافیک AMD به طور میانگین 67 درصد بالاتر از قیمت پیشنهادی سازنده فروخته می‌شوند که وضعیت بهتری نسبت به انویدیا با 77 درصد قیمت بالاتر از قیمت پیشنهادی سازنده دارند. در عین حال کارت‌های گرافیک جدید چون RTX 3050 انویدیا و AMD Radeon RX 6500 XT چندان برای ماینرها وسوسه کننده نیستند.

هم زمان گزارش‌های نویدبخشی از بهبود بحران کمبود قطعات الکترونیکی طی ماه‌های پیش رو به گوش می‌رسد. ظاهراً بهبود تأمین قطعات باعث خواهد شد سازندگانی چون ASRock و PowerColor در نیمه دوم امسال تولید خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند. ازراک هم تأیید کرده که این کمپانی امسال رشد دو رقمی حجم عرضه و سود دهی را ثبت خواهد کرد.

با وجود همه آنچه که اشاره شد هنوز بحران کمبود تراشه‌های پیچیده چون پردازنده گرافیکی پابرجاست و به این سادگی‌ها برطرف نخواهد شد. شاید تنها امید گیمرها افزایش بی وقفه سختی استخراج اتریوم و بلا استفاده شدن کارت‌های گرافیک مورد استفاده ماینرها باشد. همچنین امسال اتریوم به مدل Proof-of-Stake یا اثبات سهام مهاجرت خواهد کرد که دیگر ماین کردن آن بی معنی خواهد بود.

روی هم رفته به نظر می‌رسد ماه‌های پیش رو برای گیمرها امیدوار کننده باشد و می‌توان خوش‌بین بود که بخش بزرگی از ماینرها از کارت‌های گرافیک خود دست بکشند.
https://mardomefarda.ir/vdcj.xetfuqetosfzu.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما