تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
سفارت آمریکا از اولین کنفرانس عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی با حضور سیاستمداران عراقی در قبرس حمایت می‌کند.
دعوت‌نامه آمریکا به سران عراقی برای شرکت در نشست عادی‌سازی با تل‌آویو
به گزارش مردم فردا،رئیس چارچوب هماهنگی گروه های شیعه فاش کرد که سفارت آمریکا در بغداد اخیر کارت‌های دعوت محرمانه‌ای را به سیاستمداران عراقی برای شرکت در کنفرانس عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در قبرس، همراه با مبلغی پول فرستاده است.

به گزارش المعلومه، جبار المعموری در این باره گفت: «این دعوت نامه‌ها خطاب به شخصیت‌ها و سیاستمدارانی است که به طور مخفیانه از عادی سازی با نهاد غاصب حمایت می‌کنند. باید چهره این سیاستمداران برای مردم و سرویس‌های امنیتی عراق در راستای تعقیب و دستگیری این افراد که امنیت کشور را تحت تاثیر قرار داده  و اعمالشان بر خلاف قانون اساسی است، فاش شود.»

نیرو‌های ملی عراق هرگونه تلاش برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی را رد کرده و آن را خیانت به بیت المقدس، اولین قبله مسلمانان می‌دانند.

این در حالی است که چند ماه پیش، در آستانه اربعین حسینی، نشستی در شهر اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق برگزار شد که افراد حاضر در آن خواهان عاد‌ی‌سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی شدند. این نشست با حضور بیش از ۳۰۰ نفر که ۶۰ نفر از آنان فعالان شبکه‌های اجتماعی بودند، برگزار شد.

اما به محض پخش شدن این خبر دولت مرکزی عراق آشکارا بر موضع ثابت خود بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید کرده و برگزاری این کنفرانس را محکوم کرد. بعد از بالا گرفتن اعتراضات در این کشور از سوی گروه‌های مختلف، اقلیم کردستان نیز اعلام کرد این کنفرانس بدون اطلاع دولت بوده است و دولت اقیلم اطلاعی از محتوای آن نداشته است!
https://mardomefarda.ir/vdcb.wbfurhb5ziupr.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین