تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۸
جالب است ۰
یک کاروان لجستکی ائتلاف آمریکایی در شمال پایتخت عراق هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت.
کاروان ائتلاف آمریکایی در عراق هدف انفجار قرار گرفت
به گزارش مردم فردا،چند کامیون حامل تجهیزات لجستیکی و نظامی وابسته به ائتلاف آمریکایی ضد داعش صبح امروز (پنج‌شنبه) در شمال بغداد هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت.
به نوشته وبگاه شفق نیوز، این انفجار در جاده منطقه «التاجی» به بغداد رخ داد، این انفجار تلفات جانی در پی نداشت. از میزان خسارات وارده خبری منتشر نشده است.
پس از مصوبه پارلمان عراق درباره خارج کردن نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.
کاروان‌های آمریکایی یا از جنوب با عبور از مرز کویت یا از شمال غرب با عبور از گذرگاه غیر قانونی «الولید» در استان نینوی وارد عراق شده و تجهیزات مورد نیاز نظامیان آمریکایی مستقر در عراق را حمل می‌کنند. ائتلاف آمریکایی برای در امان ماندن از این حملات و انفجارهای کنار جاده‌ای برای انتقال تجهیزات خود از شرکت‌های بومی عراقی کمک می‌گیرد.
گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.
 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcayon6.49nmu15kk4.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین