تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۲
جالب است ۰
آزمایش موشکی جدید کره شمالی با واکنش تند دولت ژاپن مواجه شد.
واکنش تند ژاپن به آزمایش‌های موشکی کره شمالی
به گزارش مردم فردا،«هیروکازو ماتسونو» دبیر کابینه ژاپن امروز (دوشنبه) گفت توکیو آزمایش‌های موشکی کره شمالی را که تهدیدی برای ژاپن، منطقه و کل جامعه بین‌المللی است، به شدت محکوم می‌کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، ماتسونو طی نشست خبری توضیح داد: «گویا کره شمالی امروز یک موشک پرتاب کرده است. چنین اقداماتی نه تنها برای ژاپن، بلکه برای منطقه و کل جامعه بین‌المللی تهدید است. ما این موضوع را قویا محکوم می‌کنیم».

ماتسونو اما اضافه کرد که در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد خسارات پس از پرتاب ادعایی موشک وجود ندارد.

گارد ساحلی ژاپن در ساعت ۰۸:۵۴ امروز (به وقت محلی) هشداری درباره پرتاب احتمالی یک موشک بالستیک از کره شمالی صادر کرد. وزارت دفاع ژاپن نیز از احتمال انجام گرفتن یک پرتاب خبر داد. پس از ۱۰ دقیقه، اطلاعاتی مبنی بر سقوط راکت پرتاب شده ظاهر شد.

بر اساس این گزارش، دولت ژاپن همچنین به شناورهایی که در حال حاضر در دریا هستند دستور داده در صورت مشاهده اشیاء مشکوک احتیاط و از آنها دوری کنند.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی «ان‌اچ‌کی» ژاپن نیز گزارش داد که یک ستاد بحران در ارتباط با آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ زیر نظر دفتر نخست‌وزیری ژاپن تشکیل شده است.

به نوشته ریانووستی به نقل از این گزارش، نمایندگان سازمان‌های مسئول در ستاد بحران تشکیل شده در دفتر نخست وزیری ژاپن، امروز به منظور جمع آوری اطلاعات و تایید خسارات احتمالی جلسه اضطراری برگزار می‌کنند.

علاوه بر این، «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن به ادارات مسئول دستور داد در سه زمینه اقدام کنند: «تجزیه و تحلیل دقیق وضعیت از جمله امنیت حمل و نقل هوایی و دریایی، اطلاع رسانی دقیق و به موقع به مردم و انجام تمام اقدامات لازم در صورت بروز شرایط غیرمترقبه».

پیش از این، وزارت خارجه کره شمالی با بیان اینکه آزمایش‌های موشکی این کشور تمرینی برای دفاع از خود است، گفت تحریم‌های جدید آمریکا نشان‌دهنده نیات خصمانه واشنگتن برای انزوا و اختناق پیونگ‌یانگ است.
https://mardomefarda.ir/vdch.qnit23n6wftd2.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین