تاریخ انتشار :جمعه ۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۹
جالب است ۰
روسای جمهور آمریکا و هند آزمایش موشکی بالستیک پیونگ یانگ را محکوم کردند.
محکومیت آزمایش موشکی کره شمالی از سوی آمریکا و هند
به گزارش مردم فردا،آزمایش‌های موشکی کره شمالی طی ماه‌های اخیر در واکنش به اقدامات تحریک آمیز آمریکا و متحدانش در منطقه شرق آسیا افزایش یافته است. واشنگتن در واکنش به این مسئله می‌کوشد کشور‌های بیشتری در جهان را در جبهه خود علیه پیونگ یانگ قرار دهد. 

به گزارش تله تریدر، نارندرا مودی، نخست وزیر هند که به آمریکا سفر کرده است درباره برنامه موشکی کره شمالی با مقامات کاخ سفید به رایزنی پرداخت.

 

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مودی در این رایزنی‌ها اقدام به محکوم کردن آزمایش‌های موشکی بالستیک پیونگ یانگ کرده و ادعا کردند چنین اقداماتی از سوی کره شمالی باعث به خطر افتادن صلح و امنیت بین المللی می‌شود. 

این بیانیه می‌افزاید: دو طرف در این دیدار با اشاره به لزوم پرداختن به تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی، تعهد خود را برای عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای ابراز داشتند. کاخ سفید ادعا کرد آمریکا و هند که خود از ناقضان بزرگ حقوق بشر هستند، در کنار یکدیگر برای مقابله با تروریسم بین المللی و هر گونه خشونت افراط گرایانه در نظام بین الملل قرار دارند و چنین مواردی را به شدت محکوم می‌کنند. 

در این بیانیه همچنین از کشور پاکستان خواسته شده است اقدامات لازم برای کنترل افراط گرایی و خشونت و جلوگیری از گسترش آن به هند را انجام دهد.
https://mardomefarda.ir/vdcgxx9q.ak9yw4prra.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین