تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۰
جالب است ۰
منابع خبری از سفر امروز (شنبه) رئیس جمهور کره جنوبی به سه کشور عربی را خبر دادند.
سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ۳ کشور عربی
به گزارش مردم فردا،به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم،‌ مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی امروز سفر خود را به سه کشور امارات، مصر و عربستان آغاز می‌کند.

این سفر رئیس جمهور کره‌ جنوبی تا ۲۲ ژانویه ادامه خواهد داشت.

دفتر ریاست جمهوری کره اعلام کرد که مون جائه این در سفر به خاورمیانه به بررسی فرصت‌های  پیش‌روی شرکت‌های کره جنوبی در صنایع هیدروژن، دفاع و سایر صنایع استفاده خواهد کرد.

وی برای اولین مرحله از سفر خود در روزهای ۱۶ و ۱۷ ژانویه از امارات دیدن می‌کند.

او در ۱۶ ژانویه در یک میز گرد تجاری برای همکاری هیدروژنی و سپس در فعالیت‌های جشن روز ملی کره جنوبی در اکسپو ۲۰۲۰ دبی شرکت می‌کند.

همچنین انتظار می‌رود مون جائه این با محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی، پیش از دیدار با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی برای بررسی راه‌های تعمیق همکاری‌های دوجانبه  بین دو کشور در زمینه‌های مختلف مانند دفاع و مراقبت‌های بهداشتی و پاسخگویی به تغییرات آب و هوایی دیدار کند.

در ۱۸ تا ۱۹ ژانویه، رئیس جمهور کره جنوبی برای گفتگو با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، از عربستان بازدید خواهد کرد و در مجمع رشد هوشمند نوآورانه کره جنوبی و عربستان سعودی شرکت خواهد کرد.

طبق برنامه اعلام شده او قرار است با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در ریاض دیدار کند تا رسما از سرگیری مذاکرات بر سر توافقنامه تجارت آزاد بین کره جنوبی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را اعلام کند.

قابل ذکر است که ۶۸ درصد از واردات نفت خام کره جنوبی از کشورهای عضو شورا همکاری خلیج فارس انجام می شود.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین در روزهای ۲۰ تا ۲۱ ژانویه به مصر سفر خواهد کرد تا با همتای مصری خود عبدالفتاح السیسی دیدار کند و در میزگردی فعالیت‌های زیست‌ محیطی و آینده بین دو کشور شرکت کند.

دو طرف قصد دارند با آغاز یک مطالعه مشترک برای امضای توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور موافقت کنند و در صورت امضا، اولین توافقنامه تجارت آزاد در نوع خود بین کره جنوبی و یک کشور آفریقایی خواهد بود.
https://mardomefarda.ir/vdcc.oqia2bqm1la82.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین