تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۱
جالب است ۰
«فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن روز یکشنبه به منظور دیدار و گفتگو با یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی وارد سئول شد.
سفر نخست وزیر ژاپن به کره جنوبی پس از ۱۲ سال
به گزارش مردم فردا،به نقل از یونهاپ، این سفر نشان دهنده آغاز کامل "دیپلماسی رفت و برگشت" بین رهبران دو کشور پس از ۱۲ سال به شمار می آید.

بر اساس این گزارش، سفر کیشیدا در حالی صورت می گیرد که روابط دوجانبه پس از تصمیم سئول در ماه مارس (اسفند- فروردین) برای جبران خسارت قربانیان کره ای کار اجباری در زمان جنگ جهانی دوم رو به گرمی گرائیده است.


اخیرا کره جنوبی و ژاپن رایزنی های دیپلماتیک خود را در مورد راه های جبران خسارت قربانیان کره ای کار اجباری در زمان جنگ جهانی دوم بر اساس احکام سال ۲۰۱۸ دادگاه عالی سئول برگزار کرده اند.

سئول به طور رسمی ایده استفاده از یک بنیاد عمومی مستقر در کره جنوبی را برای پرداخت غرامت قربانیان کره ای مطرح کرد ...

یون پس از اعلام این تصمیم از سوی ژاپن به توکیو سفر کرد و با کیشیدا به عنوان اولین رئیس جمهور کره جنوبی که در ۱۲ سال گذشته به ژاپن سفر دوجانبه کرد، دیدار و گفتگو داشت.

سفر دو روزه کیشیدا همچنین اولین سفر دوجانبه یک مقام عالیرتبه ژاپنی در ۱۲ سال گذشته به کره جنوبی به شمار می آید.

مقامات دو طرف در حال حاضر دیپلماسی رفت و برگشت را در دستورکار خود قرار داده اند که به نوعی بازدیدهای متقابل منظم از سوی رهبران دو کشور است.

همچنین به نظر می رسد گفتگو در خصوص برنامه هسته ای کره شمالی به عنوان یکی از موضوعات در دستور کار مذاکرات میان دو طرف باشد. در حال حاضر کره جنوبی با هدف خنثی کردن تهدیدات هسته ای کره شمالی در صدد توسعه همکاری با ژاپن و آمریکاست.

یون اخیرا از سفری رسمی از واشنگتن بازگشته است. در جریان دیدار رئیس جمهوری کره جنوبی با جو بایدن همتای آمریکایی خود، بر روی مجموعه ای از اقدامات برای حمایت از تعهد "بازدارندگی گسترده" ایالات متحده برای دفاع از کره جنوبی با تمام توانایی های نظامی خود، از جمله سلاح های هسته ای توافق صورت گرفته است.
https://mardomefarda.ir/vdccm1qs.2bq408laa2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین