تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۳
جالب است ۰
رئیس‌جمهور چین امروز (سه‌شنبه) گفت، تا زمانی که آلمان و چین به یکدیگر احترام بگذارند و ضمن حفظ تفاوت‌ها، به دنبال «زمینه مشترک» باشند، روابط دوجانبه با پکن به طور پیوسته توسعه خواهد یافت.
۴ اصل شی برای برقراری صلح در اوکراین
به گزارش مردم فردا، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگو با «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در پکن گفت: ما باید روابط دوجانبه را در زمینه‌های مشترک در یک دورنمای بلندمدت و استراتژیک توسعه بدهیم و شاهد این روند باشیم.
رئیس جمهور چین به شولتس گفت: پکن از ایده برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی صلح در باب حل بحران اوکراین که توسط مسکو و کی‌یف به رسمیت شناخته شود، حمایت می‌کند.
وی همچنین گفت: طرف‌های درگیر جنگ اوکراین باید بجای در نظر گرفتن و پیگیری منافع خود، برای بازگرداندن هر چه سریعتر صلح تلاش کنند تا اوضاع از کنترل خارج نشود و برای بازگرداندن هر چه سریعتر صلح در اوکراین باید به صلح و ثبات توجه کنند.
شی تاکید کرد که در شرایط کنونی، برای جلوگیری از خارج شدن از کنترل درگیری، همه طرف‌ها باید برای بازگرداندن صلح در اسرع وقت با یکدیگر همکاری کنند.
او برای این منظور چهار اصل را پیشنهاد کرد: اولاً باید حفظ صلح و ثبات را در اولویت قرار دهیم و از دستیابی به منافع خودخواهانه خودداری کنیم. دوماباید  از تشدید تنش خودداری کنیم. سوم شرایطی برای برقراری صلح و جلوگیری از تنش‌های بیشتر و تشدید آن ایجاد کنیم. چهارم، ما باید تاثیر منفی بر اقتصاد جهانی را کاهش دهیم و از تضعیف ثبات زنجیره‌های صنعتی و عرضه جهانی خودداری کنیم.
رئیس‌جمهور چین همچنین مخالفت خود را با استفاده از تسلیحات هسته‌ای و حملات علیه تاسیسات هسته‌ای صلح آمیز ابراز کرد.
به نقل از خبرگزاری رویترز،  سفر سه روزه صدراعظم‌ آلمان به پکن نخستین سفر وی در این سمت با هدف اجرای استراتژی کاهش ریسک سال گذشته برلین برای اجتناب از دور شدن آلمان از پکن است.
سفر شولتس که شامل رفتن به دو شهر اصلی چین شامل «شانگهای» و «چونگ‌چینگ» می‌شود، با همراهی مقام‌های ارشد آلمانی مانند «اولا کلنیوس»، مدیر مرسدس بنز و «اولیور زیپسه»، مدیر اجرایی کمپانی بی.ام.دبلیو انجام می‌شود.
رئیس‌جمهور چین در ادامه به صدراعظم آلمان گفت: تا زمانی که هر دو طرف به احترام متقابل پایبند باشند، ضمن حفظ تفاوت‌ها، به دنبال زمینه‌های مشترک باشند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از یکدیگر بیاموزند و به همکاری برد-برد دست یابند، روابط بین دوطرف به طور پیوسته توسعه خواهد یافت.
شولتس همچنین گفت که با رئیس‌جمهور چین در مورد «صلح عادلانه» در اوکراین صحبت خواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdceve8w.jh8efi9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین