تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۶
جالب است ۰
وزیر خارجه آلمان می‌گوید که در سفر به چین، قصد دارد مسئولیت پکن برای اثرگذاری بر روسیه برای پایان دادن به جنگ اوکراین و غیرقابل تغییر بودن وضعیت تنگه تایوان را یادآوری کند.
وزیر خارجه آلمان هم به چین رفت
به گزارش مردم فردا،بعد از سفر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به چین و اظهاراتش مبنی لزوم کاهش وابستگی اتحادیه اروپا به آمریکا، این‌بار رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان به پکن رفت.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان شامگاه چهارشنبه سفر خود به پکن را با هدف احیای مجدد سیاست مشترک اتحادیه اروپا در قبال چین آغاز کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اهمیت سفر بائربوک از آن جهت است که بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا امیدوارند که برلین از این فرصت برای تعیین خط مشی اتحادیه اروپا در قبال چین استفاده کند.


طبق گزارش‌ها، قرار است وزیر امور خارجه آلمان در این سفر دو روزه با «کین گانگ» همتای چینی خود و «وانگ یی» مدیر دفتر کمیسیون امور خارجی حزب حاکم چین دیدار کند.

بائربوک در مصاحبه با رسانه‌ها پیش از پرواز به چین گفت که مهمترین دستورکار او یادآوری مسئولیت پکن برای تأثیرگذاری بر روسیه جهت پایان‌دادن به جنگ اوکراین و تأکید بر نظر مشترک اروپا مبنی بر غیرقابل قبول بودن تغییر وضعیت موجود در تنگه تایوان است.

به نوشته رویترز، وی با بیان اینکه نگاه اروپا به چین به‌عنوان شریک و رقیب است، توضیح داد: «برای من واضح است که ما هیچ علاقه‌ای به جداسازی اقتصادی نداریم. اما باید نگاهی سیستماتیک به خطرات وابستگی‌های یک طرفه داشته باشیم و آنها را کاهش دهیم».

پیش از این، ماکرون ضمن درخواست از اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی به آمریکا، هشدار داده بود که به‌دلیل خط مشی آمریکا در قبال تایوان و احتمال واکنش قهری چین، این اتحادیه نباید به بحران تایوان کشیده شود. این اظهارات واکنش شدیدی را در آمریکا و اروپا در پی داشت.
https://mardomefarda.ir/vdcaaan6.49n0015kk4.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین