تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷
جالب است ۰
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نتوانستند در مورد درخواست و تلاش فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در سازمان ملل به توافق برسند.
شورای امنیت به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای نداد
به گزارش مردم فردا، ونسا فرایزر، سفیر مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورا را در ماه آوریل بر عهده دارد، گفت که در دومین نشست غیرعلنی «کمیته مربوط به پذیرش اعضای جدید» در روز پنجشنبه «هیچ اجماعی» وجود نداشت.
براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، او تاکید کرد که «دو سوم» اعضای شورا از عضویت کامل فلسطینی‌ها بدون نام بردن از آنها حمایت می‌کنند، اما این کمیته جز با اجماع نمی‌تواند تصمیم بگیرد.
فرایزر اشاره کرد که چنین قطعنامه‌ای به ۹ رأی از ۱۵ رأی نیاز دارد، اما ناظران به دلیل موضع ایالات متحده که قبلاً در سال ۲۰۱۱ با این رویکرد مخالفت کرده بود، تردید دارند که این ابتکار در شورا به تصویب برسد.
در سپتامبر ۲۰۱۱، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، درخواستی مبنی بر پذیرش کشور فلسطین در سازمان ملل ارائه کرد، این درخواست نتیجه‌ای نداشت، اما فلسطینی‌ها به وضعیت کشور ناظر غیرعضو در نوامبر ۲۰۱۲ دست یافتند.
هفته گذشته، طرف فلسطینی در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت، درخواست عضویت را مجددا مطرح کرد و روند بررسی آن از روز دوشنبه آغاز شد.
https://mardomefarda.ir/vdcbafb5.rhba9piuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین