تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۷
جالب است ۰
گزارش‌ها حاکی از رد طرح آتش بس آمریکا از سوی حماس است.
حماس طرح آتش بس آمریکا را رد کرد
به گزارش مردم فردا،وال استریت ژورنال روز چهارشنبه گزارش داد که حماس پیشنهاد آتش بس موقت ایالات متحده را رد کرده است. 
در همین حال، یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که اسرائیل با این پیشنهاد موافق است هرچند مدعی است "این طرح به نفع حماس تلقی می‌شود. این پیشنهاد یک وقفه شش هفته‌ای را پیش بینی می‌کند که طی آن حماس ۴۰ اسیر اسرائیلی را آزاد می‌کند و اسرائیل ۹۰۰ اسیر فلسطینی را آزاد می‌کند.
با این حال، بر اساس این گزارش، حماس با موقتی بودن آتش بس مخالفت کرده و توقف دائمی درگیری‌ها و خروج کامل نظامیان اسرائیل از نوار غزه را ترجیح می‌دهد.
حماس که گفته می‌شود نزدیک به ۱۳۰ اسیر اسرائیلی را در اختیار دارد، در ازای هرگونه معامله تبادل اسیر با تل‌آویو، خواستار پایان دادن به تهاجم مداوم اسرائیل به نوار غزه است.

توافق قبلی در نوامبر ۲۰۲۳ منجر به آزادی ۸۱ اسرائیلی و ۲۴ خارجی در ازای ۲۴۰ فلسطینی از جمله ۷۱ زن و ۱۶۹ کودک شد.
گفتنی است که گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.
https://mardomefarda.ir/vdciwpar.t1a5w2bcct.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین