تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۷
جالب است ۰
وزیر خارجه انگلیس امروز (پنج‌شنبه) تاکید کرد که نیروهای ناتو به اوکراین اعزام نمی‌شوند.
دیوید کامرون: ناتو نیرویی به اوکراین اعزام نمی‌کند
به گزارش مردم فردا،دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس به برنامه بی‌بی‌سی اوکراین‌کست گفت ائتلاف نظامی ناتو «به دنبال ماموریت ناتو برای اوکراین است، نه ماموریت ناتو در اوکراین.»
به گفته او، این ائتلاف نظامی از استقرار نیروها در اوکراین خودداری کرده است زیرا خواهان درگیری مستقیم با نیروهای روسیه نیست. این اظهارات در واکنش به زمزمه‌هایی از احتمال اعزام مخفیانه نیرو به اوکراین مطرح می‌شود.
با این حال، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در برخی مواقع به عنوان اخلالگر دیپلماتیک دیده می‌شود، قبلا گفته بود که نمی‌توان حضور نیروهای ناتو در اوکراین را منتفی دانست.
هنگامی که از دیوید کامرون پرسیده شد که آیا می‌تواند نیروهای ناتو در اوکراین را تصور کند، او پاسخ داد «خیر» و افزود: فکر می‌کنم که ما نمی‌خواهیم چنین هدفی را به ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) بدهیم و ناتو می‌تواند کارهای زیادی برای بهتر و هماهنگ شدن کمکی که ما به اوکراین ارائه می‌کنیم، انجام دهد.
کامرون که سابقا نخست‌وزیر انگلیس هم بوده، افزود: اما اساسا برای کشورهایی مانند بریتانیا و همه آنهایی که از اوکراین حمایت می‌کنند، این مسئله اراده سیاسی است. آیا ما صبر داریم؟ آیا اراده داریم؟ آیا ما برای دادن منابع آمادگی داریم؟ اکنون، در مورد بریتانیا، قطعا پاسخ مثبت است.
وزیر امور خارجه انگلیس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین پرداخت و گفت: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا کمک‌های بیشتری را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست غیرنظامیان غزه برسانیم. ما به گذرگاه‌های زمینی بیشتری نیاز داریم و بندر اشدود برای کمک‌های بشردوستانه باز است.
در خصوص اوکراین، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان امروز در حاشیه نشست ناتو در بروکسل گفت کشورش با هرگونه پیشنهاد ناتو که منجر به تشدید درگیری میان روسیه و اوکراین شود، مخالفت خواهد کرد.
او تاکید کرد: ما باید هر کاری که ممکن است، برای جلوگیری از درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه در دوره آینده انجام دهیم. به اعتقاد من، نیت‌هایی غیر از این هم وجود دارد و برخی از پیشنهادات مورد بحث مطمئنا از برخی از خطوطی که تاکنون تصور می‌شد قرمز باشند، عبور می‌کنند.
https://mardomefarda.ir/vdchqini.23nkxdftt2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین