تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
جالب است ۰
یک رسانه عربی به‌نقل از منابع مطلع مصری فاش کرد که بعد از شکست اجرای آتش‌بس در ماه رمضان ممکن است آتش‌بس سه‌روزه در عید فطر در نوار غزه اجرا شود.
العربی الجدید از احتمال آتش‌بس ۳روزه در غزه خبر داد
به گزارش مردم فردا،یک رسانه عربی امروز سه‌شنبه به‌نقل از منابع مصری مطلع از مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه نوشت که از هیئت اسرائیلی که در زمان حاضر در قاهره حضور دارد نمی‌توان اطلاعاتی از اوضاع متشنج مذاکرات به دست آورد؛ زیرا هیچ گونه اطلاعات جدیدی ارائه نمی‌کنند، اما می‌توان احتمال داد که می‌شود به یک آتش‌بس بشردوستانه سه‌روزه که از عید فطر شروع می‌شود دست یافت.

العربی الجدید به‌نقل از این منابع مصری نوشت: مذاکرات آتش‌بس در غزه به‌خاطر اختلاف نظر اساسی در مورد چند موضوع هنوز اجرا نشده است.
منبع مذکور تأکید کرد که چشم‌انداز روشنی از طرف مذاکره‌کنندگان اسرائیلی درمورد بازگشت آوارگان به شمال غزه وجود ندارد.

منابع مصری افزودند: پس از شکست در اجرای آتش‌بس در ماه رمضان، تلاش‌ها برای مسیری جایگزین جهت دستیابی به آتش‌بس سه‌روزه بشردوستانه در نوار غزه که از عید فطر آغاز می‌شود، ادامه دارد.

منابع مذکور خاطرنشان کردند که در این زمینه تماس‌های مقامات مصری و آمریکایی با هدف فشار به رژیم اسرائیل برای توقف عملیات نظامی و بمباران هوایی در ایام عید وجود دارد.

با گذشت 179 روز از جنگ در غزه و افزایش شهدا به 32845 نفر (طبق آخرین آمار) حملات بی‌هدف و ویرانگر اشغالگران در سرتاسر باریکه غزه همچنان ادامه دارد و این بار یک تیم امدادی بین‌المللی نیز هدف حمله هوایی ارتش صهیونیستی قرار گرفت.

در این میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته بار دیگر بر عزم ارتش اشغالگر برای یورش زمینی به رفح تأکید کرد؛ صهیونیست‌ها همچنین روز گذشته پس از دو هفته از مجتمع بیمارستانی الشفاء خارج شدند که به‌گفته دفتر رسانه دولتی در غزه اشغالگران با تخریب و به آتش کشیدن این بیمارستان، «جنایت تکان‌دهنده‌ای» علیه بشریت مرتکب شدند.

به‌گفته این نهاد دولتی حماس در غزه، ارتش اشغالگر همچنین بیش از 700 فلسطینی را طی دو هفته در بیمارستان الشفاء و اطراف آن شهید کرده یا به اسارت گرفته است.
https://mardomefarda.ir/vdccmsqi.2bq0o8laa2.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین