تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۷
جالب است ۰
یکی از مسؤولان عالی رتبه رژم صهیونیستی تاکید کرد که امکان حصول پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم با جنبش حماس جهت امضای قرارداد تبادل اسرا به موجب توافق آتش‌بس در غزه وجود دارد.
نظر مقام عالی رتبه صهیونیست درباره امکان پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس
به گزارش مردم فردا،یکی از مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی به رغم کارشکنی‌های اشغالگران در مذاکرات در گفت‌وگو با رسانه‌های این رژیم ادعا کرد: اگر حماس علاقه‌مند به دستیابی به توافق باشد، می‌توانیم به جلو حرکت کنیم، ما این بار راه طولانی را طی کردیم و امکان دستیابی به پیشرفتی در روزهای آتی وجود دارد.

شبکه عبری زبان «کان۱۱» به نقل از برخی مسؤولان اسرائیلی آگاه از روند مذاکرات گزارش داد که «هیئت اسرائیلی در قاهره موضعگیری جدید و انعطاف‌پذیرتری در خصوص بازگشت ساکنان به شمال نوار غزه را (از سوی کابینه تل‌آویو) به میانجی‌ها ارائه کرد.»

بر اساس گزارش وبگاه «وای‌نت»، با وجود اینکه ارزیابی‌های رژیم صهیونیستی حاکی از این بود که هیئت امنیتی حاضر در گفت‌وگوهای قاهره، صبح دوشنبه از مصر بازمی‌گردد، اما این هیئت برای ادامه دادن به روند مذاکرات در مصر ماند.

«وای‌نت» به نقل از مسؤولان اسرائیلی نوشت امکان حصول پیشرفتی در مسیر امضای قرارداد تبادل اسرا در چارچوب مذاکرات جاری در قاهره وجود دارد، اما هنوز برای خوش‌بینی زود است.

آنها در ادامه گفتند «هیئت اسرائیلی و میانجی‌های مصری در مورد یک هدف یعنی دستیابی به توافق جدی و واقع‌بین هستند.»

همچنین آنها افزودند: ما به پیشنهاد جدی از سوی حماس برای حرکت رو به جلو نیاز داریم و باید ببینیم یحیی السنوار (رئیس جنبش حماس در غزه) چگونه با انعطافی که در حال حاضر اسرائیل در مورد مسایل مورد مناقشه نشان داده، برخورد می‌کند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته نشستی برای بررسی انعطافی که این رژیم باید در مذاکرات نشان‌ دهد، برگزار کرده و تلاش کرد پیشنهادی را در خصوص بازگشت ساکنان غزه به شمال آن و حضور اسرائیل در گذرگاهی که برای تقسیم نوار غزه و جدا کردن مناطق شمالی آن از مناطق جنوبی ایجاد کرده، تنظیم کند.

پیش‌بینی‌های طرف اسرائیلی حاکی از این است که به دلیل پافشاری حماس بر شروطی که در ارتباط با تعداد اسرایی که قرارداد تبادل اسرا شامل حالشان خواهد شد و بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه و عقب‌نشینی اشغالگران از آن، ۱۴ فوریه به میانجی‌ها ارائه کرد، این دور از مذاکرات مدت طولانی ادامه نخواهد داشت.
https://mardomefarda.ir/vdcjive8.uqexozsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین