تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۷
جالب است ۰
مقام‌های پاکستانی امروز (سه‌شنبه) خبر دادند شماری از تروریست‌ها به یک پایگاه نیروی دریایی این کشور حمله کردند و حداقل یک سرباز را کشتند. نیروهای امنیتی هم در تیراندازی متقابل هر پنج مهاجم را از پای درآوردند.
حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان
به گزارش مردم فردا،حمله به پایگاه «تربت» در جنوب غرب پاکستان دومین حمله از سوی تروریست‌ها به یک نهاد نظامی این کشور در روزهای گذشته محسوب می‌شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خوشبختانه این حمله تلفات زیادی نداشت».


در این میان، یکی از سخنگوهای نیروی دریایی پاکستان نیز اعلام کرد، تمامی پنج مهاجم پس از آنکه تلاش کردند تا به این پایگاه وارد شوند، کشته شدند. یک سرباز نیز جان خود را از دست داد.

«ارتش آزادی بخش بلوچ» که مهم‌ترین گروه جدایی‌طلب در بلوچستان پاکستان است، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

این گروه پیشتر به دارایی‌های پاکستان و چین در منطقه و جاهای دیگر حمله کرده بودند.

چین سرمایه گذاری جدی و سنگینی در ایالت بلوچستان پاکستان دارد که هم مرز با ایران و افغانستان است و این سرمایه‌گذاری در «بندر گوادر» است.

این پایگاه نیروی دریایی برای کریدور اقتصادی پاکستان و چین از آن جهت مهم است که مسیرها و جاده های زیادی و پروژه های زیادی را در بر می‌گیرد و بخشی از ابتکارعمل کمربند و جاده «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین تلقی می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcb9gb5.rhbazpiuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین