تاریخ انتشار :شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۷
جالب است ۰
تمرکز اندروید ۱۵ بیشتر روی بهبود ویژگی‌های قبلی است، اما این سیستم‌عامل قابلیت جدید نیز خواهد داشت.
اندروید ۱۵ دو قابلیت مخفی دارد که عاشق آن‌ها خواهید شد
به گزارش مردم فردا،اندروید ‍۱۵ به‌روزرسانی بزرگی است که امسال منتشر خواهد شد و گوگل در این آپدیت سعی دارد به‌جای بازنگری کلی سیستم‌عامل موبایلی خود، روی بهبود ویژگی‌های قبلی و کارکرد دقیق تمرکز کند.

اندروید ۱۵ همچنان ویژگی‌های جدیدی نیز ارائه خواهد داد. با بررسی نسخه‌‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ی اندروید ۱۵، دو قابلیت مخفی جذاب در آن شناسایی شده است.

مدیریت بهتر نوتیفیکیشن‌ها
بسیاری از کاربران هر روز با سیلی از نوتیفیکیشن‌ها مواجه می‌شوند که می‌تواند باعث سردرگمی‌شان شود اما ترس از دست‌دادن اعلان‌های مهم نیز همواره وجود دارد.

مردم این روزها با تعداد زیادی نوتیفیکیشن روی ساعت‌های هوشمند، کامپیوتر، تبلت و گوشی‌های خود بمباران می‌شوند و به‌نظر می‌رسد اندروید ۱۵ به این موضوع توجه خاصی خواهد داشت.

یکی از جالب‌ترین امکانات اندروید 15 با نام Notification Cooldown شناخته می‌شود که وقتی به‌طور متوالی اعلان‌های زیادی از یک برنامه دریافت کنید، به‌تدریج حجم صدای اعلان را کاهش خواهد داد.

نکته‌ی جالب درمورد Notification Cooldown این است که اعلان‌های هر برنامه‌ای را جمع‌آوری می‌کند. اولین نوتیفیکیشن‌ از هر برنامه به‌صورت استاندارد همراه با صدا دریافت خواهد شد اما اعلان‌های بعدی از همان اپلیکیشن به‌مرور با صدای کمتر دریافت می‌شوند.

به‌نوشته‌ی دیجیتال‌ ترندز، Notification Cooldown را می‌توان در حالت خاموش‌کردن تدریجی اعلان‌های برنامه یا فقط اعلان‌های مکالمات فعال کرد و بدین‌ترتیب دیگر نگرانی خاصی بابت ازدست دادن پیام‌های مهم نخواهید داشت. انتظار می‌رود گوگل کارکرد ویژگی مذکور را در گذر زمان دقیق‌تر کند.

بهبود حریم خصوصی هنگام ضبط صفحه‌نمایشی
یکی دیگر از ابزارهای کاربردی اندروید ۱۵ به ضبط محتویات نمایشگر ارتباط دارد. در اندروید ۱۵، قبل‌از راه‌اندازی ابزار ضبط صفحه‌نمایش، از شما درخواست می‌شود برنامه‌هایی که قصد دارید در ویدیو ضبط‌شده نمایش یابند را انتخاب کنید.

پس‌از راه‌اندازی برنامه‌ی ضبط نمایشگر در اندروید ۱۵ و شروع فرایند ضبط، فقط برنامه‌هایی در ویدیو نمایش داده خواهند شد که آن‌ها را از قبل انتخاب کرده‌اید و سایر اپلیکیشن‌ها نمایش داده نمی‌شوند. این ویژگی می‌تواند برای بهبود حریم خصوصی بسیار مفید باشد.

ادامه‌ی راه اندروید ۱۵
گوگل درحال آزمایش قابلیتی شبیه پوشه‌ی امن (Secure Folder) سامسونگ است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌ها را قفل کنند و درنتیجه بدون واردکردن رمزعبور یا اثر انگشت باز نخواهند شد.

گوگل ویژگی مشابه پوشه‌ی امن را در برنامه‌ی Photos نیز ارائه می‌دهد. کاربران با این قابلیت می‌توانند فیلم‌ و عکس‌های خصوصی خود را به‌راحتی پنهان کنند. با ویژگی فضای خصوصی در اندروید ۱۵، کاربران می‌توانند همین‌کار را برای برنامه‌های نصب‌شده روی دستگاه خود انجام دهد.
https://mardomefarda.ir/vdcg7z9x.ak9tw4prra.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما