تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۳
جالب است ۰
یک روز پس از حملات موشکی گسترده روسیه به کی‌یف پایتخت اوکراین که در چند هفته اخیر بی سابقه بوده، کی‌یف مدعی شد که مسکو این بار سیستم تامین برق شهر خارکیف را نیز هدف قرار داده است.
اوکراین مدعی حمله روسیه به سیستم تامین برق خارکیف شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، ایهو ترخوف شهردار خارکیف گفت که صبح امروز جمعه حدود ۱۵ انفجار در این شهر شنیده شد و ظاهرا حملات موشکی روسیه سیستم تامین برق این شهر را هدف قرار داد که منجر به قطعی نسبی برق آن شده است.
ترخوف به هیچ گونه تلفات در جریان این حملات اشاره‌ای نکرد و افزود که برخی از پمپ‌های آب در خارکیف بر اثر حملات متوقف شدند.
همزمان با این حملات شهردارهای «کریفیی ریه» و «وینیتسیا» نیز از وقوع انفجار یا آسیب به زیرساخت‌های حیاتی خبر دادند. اداره شهر زاپوریژیا در جنوب اوکراین نیز از هشت حمله موشکی خبر داد و اعلام کرد که برخی از مردم محلی زخمی شده‌اند.
مقامات روسیه روز گذشته از بزرگترین حمله موشکی خود در هفته های اخیر به کی‌یف و مناطق اطراف آن خبر دادند که منجر به زخمی شدن چندین نفر شد.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که پدافندهای هوایی همه موشک‌های ورودی را که پس از ۴۴ روز وقفه دوباره روانه پایتخت اوکراین شدند، سرنگون کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcgzz9x.ak9tq4prra.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین