تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
منابع خبری بامداد شنبه از وقوع چندین انفجار در شهر خارکیف در شرق اوکراین خبر دادند و شهردار این شهر گفت که انفجارها نتیجه حملات موشکی بوده‌اند.
چندین انفجار شهر خارکیف در اوکراین را لرزاند
به گزارش مردم فردا،منابع خبری بامداد شنبه از وقوع چندین انفجار در شهر خارکیف در شرق اوکراین خبر دادند. این انفجارها باعث برخاستن دود شده و باعث وقوع انفجارهای دیگری شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته فعلاً گزارشی از میزان تلفات در این انفجارهادریافت نشده است.

شهردار خارکیف اعلام کرد که این انفجارها به دلیل حمله موشکی در مرکز شهر ایجاد شده‌اند. وی ادعا کرده که انفجارها باعث ایجاد آتش‌سوزی در مراکز درمانی و ساختمان‌های غیرمسکونی شهر شده است.

این انفجارها بعد از آن اتفاق افتاد که روسیه تمرکز حملاتش را روی مناطقی قرار داد که به تازگی بعد از برگزاری همه‌پرسی به آن کشور پیوسته‌اند. این همه‌پرسی‌ها در چهار منطقه شامل دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا برگزار شدند.

در منطقه دونتسک ۹۹.۲۳% از پیوستن به روسیه حمایت کردند. نرخ مشارکت در این همه‌پرسی ۹۷.۵۱% گزارش شد. در لوهانسک هم ۹۸.۴۲% به نفع پیوستن به روسیه رأی دادند. در خرسون، میزان حمایت ۸۷.۵% و در زاپروژیا، ۹۰.۱% بود.

همه‌پرسی الحاق مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد. این چهار منطقه در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcb85b8.rhbfspiuur.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین