تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۵
جالب است ۰
همزمان با برگزاری رزمایش دوسالانه پیمان نظامی ناتو موسوم به «واکنش نوردیک» در آب‌های نروژ، انگلیس از پیوستن خود به این رزمایش خبر داد.
انگلیس به رزمایش ناتو پیوست
به گزارش مردم فردا،به نقل از روزنامه دیلی میل، نیروهای انگلیس در رزمایش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همراه با کشورهای کانادا، دانمارک، فرانسه و اسپانیا شرکت کردند.

گفته می شود در این رزمایش بیش از ۲۰ هزار نیروی کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو حضور دارند. این رزمایش به ویژه با حضور فنلاند و سوئد به عنوان دو عضو جدید ناتو مورد توجه قرار گرفته است.

گروه ضربت نیروی دریایی سلطنتی انگلیس به رهبری ناو هواپیمابر اچ ام اس (HMS) با بیش از ۳۰ کشتی و چهار زیردریایی در این رزمایش شرکت کرده و چندین هواپیما از کشورهای کانادا، دانمارک، فرانسه و اسپانیا نیز به آن ملحق شدند.

این گروه ضربت اوایل ماه جاری در آب‌های نروژ گردهم آمدند تا در رزمایش دوسالانه به رهبری بریتانیا، که هدف آن آزمایش نحوه همکاری کشورهای عضو ناتو و شرکای متحد در مواقع بحران است، شرکت کنند.

براساس گزارش ها همزمان با این رزمایش، کشتی‌های جنگی چین، روسیه و ایران نیز در رزمایشی با هدف «حفظ مشترک امنیت دریایی منطقه‌ای» شرکت کردند.

این رزمایش از سه‌شنبه شب در خلیج عمان آغاز شد و یک ناوشکن ، یک کشتی جنگی و یک کشتی تدارکاتی چینی و همچنین یک گروه از نیروی دریایی روسیه از ناوگان اقیانوس آرام این کشور شرکت داشتند.

به باور تحلیلگران رزمایش های نام برده در حال برگزار می شود که تنش در خاورمیانه همزمان با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه در حال افزایش است و یمن نیز حملات خود به کشتی های مرتبط با اسرائیل را در دریای سرخ ادامه می دهد.

کمدور اندرو اینگهام فرمانده استانداردهای عملیاتی و آموزش ناوگان سلطنتی انگلیس در خصوص رزمایش ناتو گفت: از طریق برنامه ریزی دقیق، هماهنگی موثر و ارزیابی دقیق می توانیم اطمینان یابیم که دارایی های این ائتلاف نظامی در برابر هرگونه سناریو تهدیدآمیز آماده است.

ستوان درک پلیر از نیروهای ذخیره نیروی دریایی سلطنتی گفت: ما در یک تیم چند رشته‌ای و بین‌المللی به نمایندگی از نیروی دریایی انگلیس، نروژ، آلمان و فرانسه در این رزمایش حاضر هستیم.

رزمایش ناتو صبح روز دوشنبه ۱۴ اسفند با هدف دفاع از «قلمروی گسترش یافته نوردیک» و با حضور بیش از ۲۰ هزار سرباز از ۱۳ کشور عضو این پیمان نظامی آغاز شد و به مدت دو هفته در مناطق شمالی فنلاند، نروژ و سوئد برگزار می‌شود. رزمایش واکنش نوردیک ناتو در حال حاضر همچنان در حال برگزاری است.
https://mardomefarda.ir/vdcgz79x.ak9wt4prra.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین