تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۱
جالب است ۰
در حالی که رهبران ناتو در اجلاس ویلنیوس شرکت دارند، سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه آمریکا طرحی را برای جلوگیری از خروج روسای جمهور این کشور از ائتلاف ناتو ارائه دادند.
طرح سناتورها برای ممانعت از خروج هر رئیس‌جمهور آمریکا از ناتو
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، این طرح مشترک، تلاش تازه کنگره برای جلوگیری از خروج روسای جمهور آمریکا از ناتو بدون تایید سناست.
در این طرح آمده است: رئیس جمهور نباید پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را که در چهارم آوریل سال ۱۹۴۹ میلادی در واشنگتن امضا شد، تعلیق، فسخ یا محکوم کند و یا از آن خارج شود مگر با مشورت و تایید سنا و مشروط بر اینکه دو سوم سناتورهای حاضر موافق باشند و یا این تصمیم متعاقب یکی از قوانین کنگره باشد.   
حامیان پیشرو این طرح شامل تیم کین، سناتور دموکرات که عضو کمیته‌های روابط خارجی و خدمات مسلحانه است و همچنین مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه که رئیس کمیته اطلاعات و عضو ارشد پنل روابط خارجی است، می‌باشند.
این طرح در سال‌های اخیر بارها مطرح شده از جمله در دوران ریست جمهوری دونالد ترامپ که تمایل خود را نسبت به خروج آمریکا از ناتو ابراز کرده بود.
این طرح هنوز توسط کل سنا تایید نشده اما یکی از دستیاران سناتور کین گفت، کمیته روابط خارجی سنا سال گذشته با یک حمایت دو حزبی قاطعانه از این طرح حمایت کرد و با توجه به جنگ اوکراین و توسعه ناتو انتظار می‌رود طرفداران این طرح بیش از پیش از آن حمایت کنند.
جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات کنونی آمریکا یکی از طرفداران پر و پا قرص ناتوست که به طور ویژه در واکنش به حمله روسیه به اوکراین از توسعه ناتو و همکاری با دیگر اعضا حمایت کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdchi-nz.23nwvdftt2.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین