تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
جالب است ۰
البته نسخه آزمایشی این ویژگی فعلاً محدودیت‌هایی دارد.
گوگل ظاهراً قابلیت دانلود همزمان چند اپلیکیشن را در پلی استور فراهم می‌کند
به گزارش مردم فردا،گوگل در به‌روزرسانی اخیر فروشگاه پلی استور، ویژگی دانلود همزمان چند برنامه را ارائه کرده و مشغول آزمایش آن است.

اگر با این ویژگی آشنایی ندارید، دانلود موازی (Parallel Downloading) به کاربران اندروید امکان نصب چندین برنامه را به‌صورت همزمان می‌دهد. این فناوری برای اولین‌بار حدود چهار سال پیش ظاهر شد. در آن زمان یکی از کاربران ردیت متوجه شد که می‌تواند Chrome ،Google Photos و YouTube را به‌طور همزمان روی گوشی هوشمند خود دانلود کند.

اما اندکی بعد به‌نظر می‌رسید که این ویژگی حذف شده است. حالا Assemble Debug پس از بررسی دقیق فایل‌های نسخه 40.0.13 گوگل پلی، متوجه شده که این ویژگی ظاهراً دوباره برای کاربران گوشی‌های اندرویدی در دسترس خواهد بود.

اسکرین‌شات وبلاگ TheSpAndroid نشان می‌دهد که کاربر می‌تواند در نسخه آزمایشی این ویژگی، به‌صورت همزمان برنامه‌های Adobe Lightroom و Adobe Acrobat را بدون مشکل دانلود کند. مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا یک نرم‌افزار را روی گوشی دریافت کنید، به میزان حجم آن بستگی دارد.

محدودیت‌های دانلود همزمان در پلی استور
این ویژگی درحال‌حاضر محدودیت‌هایی دارد. اول از همه ویژگی دانلود همزمان برای آپدیت همزمان برنامه‌ها کار نمی‌کند. بنابراین هر برنامه را باید به‌صورت جداگانه آپدیت نمایید. دوم، گوگل به‌صورت پیش‌فرض نصب همزمان اپ‌ها را فقط به دو برنامه محدود کرده است. این فرد اشاره می‌کند که این محدودیت توسط یک فلگ داخلی کنترل می‌شود. بنابراین با غیرفعال‌کردن این فلگ، می‌توان دانلود همزمان اپلیکیشن‌ها را به «پنج برنامه» افزایش داد.

این امکان وجود دارد که گوگل در آینده حداکثر میزان نصب پیش‌فرض را افزایش دهد. هنوز مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی به‌طور عمومی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، اما احتمال داده می‌شود که در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه رسمی آن باشیم.
https://mardomefarda.ir/vdcd950x.yt0s96a22y.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما